افزایش صادرات میگو در گرو شکستن سد انحصار

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان گفت: در صادرات میگو به روسیه به سبب انحصاری که وجود دارد تنها 19 شرکت می‌توانند محصولات خود را صادر کنند.

ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص صادرات میگو به روسیه اظهار داشت:در حالی که بازار روسیه کشش واردات حدود 200 هزار تن انواع میگو در سال را دارد اما امسال با شیوع بیماری لکه سفید در مزارع تولید حدود 10 هزار تن بوده و بنا بر آمار گمرک در هفت ماهه نخست سال ایران تنها 100 تن صادرات میگو به روسیه داشته‌ است.

قاسمی در ادامه بیان کرد: در واقع در صادرات میگو به روسیه چند مشکل وجود دارد که تاکنون حل نشده و حال باید گفت که بخشی از این دلایل به خود ما برمی‌گردد و برخی هم به سبب انحصاری است که سازمان شیلات و دامپزشکی به وجود آورند.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان گفت: بر اساس انحصاری که به وجود آمده تنها تعداد محدودی از شرکت‌ها مجاز به صادرات میگو به روسیه هستند و گفتنی است که سازمان دامپزشکی تنها شرکت‌های فرآوری را به اتحادیه اوراسیا معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: بنابراین اگر 19 شرکت قادر به صادرات میگو به روسیه بودند نباید تنها تا هفت ماهه نخست امسال حدود 100 تن میگو صادر شده باشد و حال لازم است که انحصار که خلاف قانون برنامه واردات و صادرات است برداشته شود و از طرفی با برداشته شدن انحصار تازه بایستی بازاریابی و بازارسازی در بازار روسیه را آغاز کنیم تا مراجع ذی صلاح روسیه نظر خود را بر میزان صادرات اعلام کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار