۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82254214
T T
۰ نفر
برداشت ذرت از 840 هكتار از اراضي كامياران آغاز شد

سنندج- ايرنا- رئيس جهاد كشاورزي شهرستان كامياران گفت: كار برداشت ذرت دانه اي از سطح 840 هكتار از اراضي شهرستان كامياران توسط 197 نفر از بهره برداران آغاز شده است.

بهرام كوشكي روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: پيش بيني مي شود تا پايان فصل برداشت بيش از 7 هزار تُن ذرت برداشت و به بازار مصرف كه عمدتاً مرغداري ها، دامداري ها و كارخانه هاي خوراك دام است عرضه شود.
وي با اشاره به اينكه برداشت اين محصول به وسيله كمباين صورت مي گيرد اظهار كرد: بعد از كمباين از باقيمانده اين محصول كه به صورت كاه در خواهد آمد براي خوراك دام استفاده مي شود.
كوشكي اضافه كرد: با هدف استفاده بهينه از آب و افزايش راندمان توليد 50 درصد از اراضي ذرت كاري در اين شهرستان با دستگاه رديف كار پنوماتيك ذرت كشت شده و آبياري آن نيز به وسيله سيستم تحت فشار باراني انجام شده است.
رئيس جهاد كشاورزي شهرستان كامياران گفت: امسال ذرت دانه اي از طريق سازمان بورس كشور با قيمت تضميني به مبلغ 10 هزار و 360 ريال از كشاورزان خريداري خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه تاكنون 700 تُن ذرت دانه اي خريداري شده است بيان كرد: يك هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم در كار كاشت، داشت و برداشت محصول ذرت در كامياران اشتغال دارند.
به گزارش ايرنا، كار برداشت ذرت از اوايل هفته جاري آغاز و تا اواسط آبان ادامه دارد.
يكي از مهمترين مشكلات و معضلات ذرت كاران شهرستان كامياران در سال هاي گذشته مسئله نگهداري و انبارداري ذرت بوده كه به علت همزمان شدن برداشت با فصل پاييز و آغاز سرما و بارندگي و نيز كاهش قابل ملاحظه گرماي خورشيد امكان خشك كردن محصول در فضاي باز وجود ندارد و براي جلوگيري از كپك زدن ذرت، كشاورزان مجبور هستند محصول خود را با قيمت پايين بلافاصله پس از برداشت به فروش برسانند.
در شهرستان كامياران يك مركز خريد ذرت خشك كني وجود دارد كه اين كارگاه، ذرت توليدي كشاورزان را پس از برداشت خشك و به رطوبت استاندارد مي رساند.
كامياران با 110 هزار نفر جمعيت در جنوب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7349/6108
**خبرنگار: ژاله گرگاني
** انتشار دهنده: اميد بهمني

سرخط اخبار استان‌ها