خطر چاقی در کمین ایرانیان

10:01 - 06 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۴۷۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیر کل نظارت وارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: ایرانی ها روزانه هزار کالری بیشتر از میانگین جهانی دریافت می کنند که باعث می شود چاقی به سراغشان بیاید.
به گزارش گروه جامعه ، بهروز جنت مدیر کل نظارت وارزیابی فرآورده های خوراکی، آ رایشی وبهداشتی سازمان غذا ودارو  کشور گفت:  هر انسان روزانه  به 2 تا 2هزار و400 کالری احتیاج دارد که دریافتی کالری  در کشور ما  بیش از 1000 کالری از استاندارد جهانی بالاتر است.

جنت افزود: این دریافت زیاد کالری منجر به بیماریهای مختلف قلبی ، عروقی وسرطان می شود ووزارت بهداشت برای کاهش این بیماران  به دنبال توجه دادن مردم به مصرف کمتر است.

وی گفت: طرح چراغ راهنمایی یکی از طرحهای است که وزارت بهداشت دنبال می کند ودر این طرح جدول ارزش غذایی هر محصول غذایی به صورت رنگی در محصولات غذای درج شده است.

 وی افزود: این چراغ راهنمایی که به سه رنگ سبز ، قرمز ونارنجی  هستند در هزار و800 محصول هدف قرار گرفته اند وتاکنون در 80 درصد محصولات درج شده اند.

جنت همچنین گفت: به علت تغییرات در بخش فرهنگ وجوان بودن جامعه مصرف  استفاده کشور از لوازم آرایشی وبهداشتی رو به افزایش است.

وی افزود : این فرصتی را برای تولیدکنندگان و وارد کنندگان لوازم تقلبی فراهم کرده که این مواد پرمصرف را به کشور وارد کنند.

وی افزود: وزارت بهداشت چند سالی است که طرح برچسب اصالت وسلامت را برای لوازم بهداشتی وآرایشی  طراحی کرده است ومحصولات مجاز به این برچسب مجهز هستند.

جنت گفت: به علت  سود فراوان این محصولات بهداشتی وآرایشی  دربازار این کالاها علاوه بر ورود از مبادی غیر مجاز بیش از 95 درصد آنها  تقلبی هستند که با مارکهای معتبر در بازار عرضه می شوند وکنترل آنها ضروری است.

 جنت مدیر کل نظارت وارزیابی فرآوردهای خوراکی ، آرایشی وبهداشتی سازمان غذا ودارو  کشور برای شرکت  در دوازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه کنترل غذا و داروی کشور به گلستان سفر کرده بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *