۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۱۵

زمين‌های کشاورزی سنددار می‌شوند

زمين‌های کشاورزی سنددار می‌شوند

رئيس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی و جلوگيری از تغيير کاربری اراضي امروز يک ضرورت است، گفت: سند دار کردن زمین‌های کشاورزی در اولویت اول این سازمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قباد افشار بر حفاظت از باغات در داخل کلانشهرهايي همچون تبريز تاکيد کرد و افزود: متاسفانه در تهران حدود ۱۰ هزار هکتار باغ داخل شهري به مسکن تبديل و تغيير کاربري يافته است.

رئيس سازمان امور اراضي کشور با بيان اينکه از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۹۲ يک ميليون هکتار از اراضي کشاورزي کشور تغيير کاربري يافته است و ديگر امکان توليد در آنها وجود ندارد، ادامه داد: رويکرد دولت يازدهم مبتني بر عقلانيت و آينده نگري و توجه به محيط زيست و منابع پايه کشور است.

وي با بيان اينکه دولت دو ماموريت عمده را در اين خصوص دنبال مي کند، اظهارداشت: تامين امنيت غذايي جامعه و حفظ منابع پايه که تامين امنيت غذايي منوط به حفاظت از منابع طبيعي که شامل آب، خاک و اراضي کشاورزي و ايجاد تعادل در فضاي اکولوژيکي بين کشاورزي و منابع طبيعي است.

رئيس سازمان امور اراضي کشور با بيان اينکه طرح کاداستر اراضي کشاورزي در بسياري از نقاط کشور در حال اجرا است، گفت: از مزاياي این طرح حل مسائل حقوقي مردم بر سر اراضي است. طرح کاداستر اراضي کشاورزي شامل عکسبرداري و تهيه نقشه جامع از اراضي کشاورزي در يک منطقه است و بانک اطلاعات اراضي با اجراي اين طرح تکميل مي شود.

افشار، بخشي از مزاياي تهيه نقشه و اطلاعات جامع از اراضي را راه حل مسائل حقوقي مردم و خُرده مالکي ذکر کرد و گفت: با سنددار کردن اراضي بسياري از تسهيلات و امکاناتي که دولت براي کشاورزان در نظر گرفته است، آسان تر به آنان مي رسد.

رئيس سازمان امور اراضي کشور افزود: کارگروه رفع تداخل‌ها در همه استان‌ها به بررسي مالکيت زمين‌ها مي‌پردازد که اختيارات و تصميم‌گيري‌ها نيز به استان واگذار شده است.

کد خبر 3023456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha