گوشت گوسفندی دوباره گران شد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: قیمت گوشت گوسفندی با هزار تومان افزایش به 36 هزار تومان رسید.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش مجدد هزار تومانی گوشت گوسفندی در هفته جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو شقه بدون دنبه 31.5 الی 32.5 به مغازه دار و 35 الی 36 هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

وی در باره علل گرانی گوشت گوسفندی در سه ماه اخیر بیان کرد: شیوع بیماری تب برفکی در ابتدای سال، بارندگی  شدید در برخی مناطق و بردن دان توسط سیل حاصل از بارندگی، کمبود دام در میادین به علت کشتار بره های ماده قبل از زایمان از جمله علل اصلی نوسانات گوشت به شمار می رود.

ملکی ادامه داد: با ادامه روند بره های ماده با وزن پایین قبل از زایمان ظرف دوالی سه سال آینده با مشکل جدی مواجه می شویم که بایستی مسئولان به این امر توجه کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه برخی افراد سودجو در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی اقدام به دپو دام کرده اند، بیان کرد: با توجه به فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و کشتار دام احتمال افزایش قیمت وجود دارد اما هم اکنون نمی توان افزایش نرخ گوشت گوسفندی را پیش بینی کرد چرا که عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت هستند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
معنی تورم تک رقمی 6.7درصد یعنی اییییییییین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
بی خیال بابا
تنت سالم باشه گوشت و مرغ و برنج و حبوبات و ... می خوای چیکار؟؟؟؟؟!!!
آخرین اخبار