۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82683730
T T
۰ نفر

پيش بيني كشت 400 هكتار كلزاي پاييزه در شيروان

۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82683730
پيش بيني كشت 400 هكتار كلزاي پاييزه در شيروان

شيروان- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي شيروان گفت: امسال پيش بيني مي شود 400 هكتار محصول كلزا در اين شهرستان خراسان شمالي كشت شود.

سعيد خوشقامت سه شنبه در گفت و گو با ايرنا آغاز كشت كلزاي پاييزه در اين شهرستان را 10 شهريورماه عنوان و اظهار كرد: در حال حاضر نزديك به 250 هكتار از مزارع شهرستان شيروان زير كشت كلزاي پاييزه رفته است.
وي با بيان اينكه سال قبل 943 هكتار كلزاي پاييزه در شيروان كشت شده بود گفت: به علت سرماي بي سابقه در آذرماه سال قبل، از اين ميزان سطح فقط 205 تن محصول برداشت شد.
خوشقامت با بيان اينكه در سال هاي گذشته به طور ميانگين از هر هكتار سطح زير كشت 2 يا 2.5 تن محصول برداشت مي شد افزود: از دانه كلزا براي تهيه روغن و از كنجاله آن نيز براي تغذيه دام استفاده مي شود.
مديرجهاد كشاورزي شيروان گفت: كشاورزاني كه مبادرت به رعايت اصول فني به كشت كلزا بكنند قادر خواهند بود از عملكرد خوب در مزارع برخوردار شوند كه انتظار مي رود در اين راستا كشاورزان با هماهنگي مروجين مبادرت به انتخاب بذر بكنند.
خوشقامت ارقام كشت شده كلزاي پاييزه در اين شهرستان را فرانسوي و آلماني ذكر كرد.
شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد واقع است كه 105 هزار هكتار عرصه كشاورزي و باغي دارد.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشار دهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها