دیدگاه نماینده ولی فقیه در کردستان درباره اقتصاد مقاومتی، اشتغال و توسعه

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: برنامه ریزی در جهت استفاده حداکثری و بهینه از استعدادهای بالقوه استان در بخش‌های مختلف خصوصا بخش کشاورزی حرکت توسعه‌ای استان را شتاب می بخشد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان؛ آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار فرمانده قرارگاه عملیاتی جهاد صنعتی سازمان بسیج سازندگی کشور و جمعی از تولیدکنندگان داخلی استان کردستان، به نامگذاری امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: نامگذاری‌هایی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای هر سال انتخاب می‌کنند ضروری‌ترین و اولویت‌دارترین موضوعی می‌باشد که معظم له بر آن تاکید دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در شعار نیست بلکه در عمل است و یک اراده جمعی می‌طلبد و باید اقداماتی در راستای افزایش تولید داخلی، ساماندهی و کاهش مصرف انجام شود.

وی بیان کرد: فرهنگ مصرف باید تغییر کند و به سمت کالاهای ایرانی برود و در تولید کالاهای داخلی پر مصرف اولویت بندی شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره کرد و افزود: استان کردستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوب تولیدی است که بسیار زود بازده هستند و باید با هدف دستیابی به اقتصاد مقاومتی از این ظرفیت ها استفاده کرد که از این طریق مشکلات استان نیز حل شود.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی وجود دارد که با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که رسیدگی به مشکلات آنها موجب حل کاستی‌های متعددی در بخش اشتغال، کشاورزی و اقتصاد در استان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: استان کردستان دارای استعدادهای بالقوه فراوانی است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌بایست این استعدادها شناسایی و برای به فعلیت رساندن آنها برنامه‌ریزی کرد که وجود گونه‌های متنوع داروهای گیاهی یکی از ظرفیت‌های مهم استان است.

وی افزود: افزایش مشارکت در بخش‌های مختلف تولیدی و کاهش هزینه‌ها در بخش تولید، برای تحقق اقتصاد مقاومتی الزامی است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه مردم در رونق تولیدات داخلی نقش مهمی دارند، تأکید کرد: برای رونق در بخش تولید حضور مردم الزامی است و همه مردم در قبال تحقق اقتصاد مقاومتی وظایفی بر عهده دارند حضور مردم در صحنه گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: فراهم کردن اشتغال برای جوانان و افزایش مشاغل خانگی در روستاها از اقدامات اثر بخش در مسیر دستیابی به اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: برنامه ریزی در جهت استفاده حداکثری و بهینه از استعدادهای بالقوه استان در بخش‌های مختلف خصوصا بخش کشاورزی حرکت توسعه‌ای استان را شتاب می بخشد.

وی اظهار کرد: نقش مردم در توسعه علمی کشور بسیار مهم است و برای حمایت از تولیدات بومی و اتصال این تولیدات به چرخه صنعت حضور مردم الزامی است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به همکاری و تعاون همه دستگاه‌های اجرایی در بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مدیریت جهادی برای به حرکت درآوردن نقش محوری مردم بعنوان موتور محرک اقتصاد مقاومتی وظیفه سنگینی است که بر عهده مدیران دستگاه های اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: سال جدید که ابتدا و انتهای آن مزین به میلاد پر برکت دخت نبی مکرم اسلام(ص) می‌باشد سال فاخری است که ان‌شاالله سالی پر از خیرات، برکت و موفقیت برای کشور باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =