۲۱ دی ۱۳۹۴، ۸:۲۳
کد خبر: 81915534
T T
۰ نفر
لرستان از مستعدترین مناطق برای سرمایه گذاری در كشاورزی است

خرم آباد- ایرنا- مدیر هماهنگی ترویج كشاورزی جهاد كشاورزی استان لرستان گفت: تنوع اقلیمی ، خاك حاصلخیز و منابع آبی مناسب، لرستان را به یكی از مناسب ترین مناطق كشور برای سرمایه گذاری در تولید محصولات كشاروزی تبدیل كرده است.

عبداله موموندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:محصولاتی همچون انار، سیب قرمز، انجیز سیاه، زردآلو، سبزی و صیفی جات، گردو، نخود،لوبیا،سیب زمینی ،طالبی، ماهی قزل آلا،دام سبك،مرغ گوشتی،گندم، عسل و شیر خام نمونه هایی از تولیدات برگزیده كشاورزی لرستان هستند.
وی گفت: لرستان دارای كانون های بزرگ باغهای انجیر سیاه، انار، سیب، زردآلو و گردو در شهرستان های پلدختر، كوهدشت، بروجرد،دورود و سلسله است كه سطح زیر كشت باغ های سیب بروجرد هزار و 740 هكتار، انار كوهدشت دو هزار و 600هكتار، زردآلود دورود هزار و 327 هكتار و انجیر پلدختر هزار و 30 هكتار است.
مدیر هماهنگی ترویج كشاورزی جهاد كشاورزی استان لرستان گفت:خاك حاصلخیز، آب فراوان،مراتع غنی و گسترده و نیروی انسانی متخصص ، مجرب و ارزان قیمت باعث ایجاد كانون های متمركز تولید در لرستان شده است.
وی گفت: مزارع 50 هزار هكتاری نخود در دلفان خرم آباد، مزارع پنج هزار هكتاری لوبیا در ازنا و مزارع دو هزار و 500 هكتاری سیب زمینی در ازنا و الیگودرز و مجتمع های سه تا پنج هزار تنی پرورش ماهی در دورود و سلسله از دیگر كانون های متمركز تولید محصولات كشاورزی لرستان است.
مدیر هماهنگی ترویج كشاورزی سازمان جهاد كشاورزی استان لرستان گفت:با بهره مندی از دانش و فناوری های نوین ،تولید كنندگان و بهره برداران بخش كشاورزی حركت به سمت افزایش بهره وری در منابع تولید از طریق بهره مندی از كشاورزی دانش بنیان را آغاز كرده اند.
موموندی افزود: سازمان جهاد كشاورزی به عنوان متولی بخش كشاورزی آمادگی دارد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری و رشد و توسعه كشاورزی دانش بنیان در استان لرستان را فراهم آورد و استانداری نیز به عنوان نماینده دولت، تمامی امكانات و تجهیزات موجود در استان را برای تامین و تضمین امنیت سرمایه گذاران به كار گرفته است.
وی با اشاره به اینكه لرستان سرزمین فرصت های طلایی برای سرمایه گذاری در بخش كشاورزی است گفت: توسعه و تكمیل زنجیره تكثیر، پرورش، فراوری و بسته بندی ماهی،توسعه و تكمیل زنجیره صنایع تبدیلی و تكمیلی تولیدات باغبانی، توسعه و تكمیل زنجیره تولید مرغ گوشتی و گاو شیری نمونه هایی از پیشنهادهای سودآور برای سرمایه گذاری در بخش كشاورزی لرستان به شمار می رود.
1920/6001

سرخط اخبار استان‌ها