۱۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷
کد خبر: 82875406
T T
۰ نفر

11 تن مواد غذايي غيربهداشتي در استان زنجان معدوم شد

۱۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷
کد خبر: 82875406
11 تن مواد غذايي غيربهداشتي در استان زنجان معدوم شد

زنجان - ايرنا - مدير گروه بهداشت محيط استان زنجان گفت: با همكاري كارشناسان بهداشت محيط اين استان در بازه زماني اول اسفند تا 11 فروردين امسال حدود 11 تن مواد غذايي غيربهداشتي معدوم شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، روند افزايشي دارد.

جمال ناصحي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بيشترين اقلام مواد غذايي معدوم شده از تاريخ مصرف گذشته، فاقد مشخصات بهداشتي بوده است.
وي يادآوري كرد: از طرفي در برخي استانها افراد سودجو با فعاليت كارگاههاي زيرزميني و بدون توجه به نكات بهداشتي اقلام غذايي توليد و در سطح گسترده اي عرضه و سلامت مردم را با خطر مواجه مي كند.
ناصحي افزود: نظارت هاي مستمر كارشناسان بهداشت محيط و از طرفي گزارش هاي مردمي در معدوم سازي مواد غذايي غير بهداشتي تاثير داشته است.
به گفته وي، با نظارت هاي مداوم بهداشتي ،بطور ميانگين 60 تن مواد غذايي غير بهداشتي در استان معدوم مي شود .
مدير گروه بهداشت محيط استان زنجان ادامه داد:با همكاري كارشناسان بهداشت محيط اين استان در بازه زماني اول اسفند تا 11 فروردين امسال 49 واحد متخلف به مراجع قضائي معرفي و براي 365 واحد اخطاريه بهداشتي صادر شده است.
وي يادآوري كرد: بيشترين علل واحدهاي متخلف در استان رعايت نكردن اصول نگهداري مواد غذايي، بهداشت فردي و عمومي و بي توجهي به زنجيره سرما بوده است.
ناصحي افزود: تا كنون 11 واحد متخلف در استان كه 2 واحد آن شامل رستوران و قنادي در شهر زنجان ، يك مجتمع غذاخوري در خرمدره و يك واحد نانوايي در سلطانيه بوده تعطيل شده و علاوه بر آن بازرسان بهداشت محيط اين استان نيز 679مورد نمونه برداري مواد غذايي انجام دادند.
اين مسئول، علت عمده تعطيلي واحدهاي اعلام شده را با توجه به اخطاريه هاي قبلي رعايت نكردن اصول نگهداري مواد غذايي ذكر كرد.
ناصحي افزود: تا كنون (از اول اسفند تا 11 فروردين امسال) 6 هزار و و 296 مورد بازرسي از اماكن توليد، توزيع و عرضه مواد غذايي در استان انجام گرفته و اين روند تا 15 ماه جاري نيز ادامه دارد.
وي بيان كرد: در مدت ياد شده 195 مورد بازرسي اماكن بين راهي شامل مجتمع و رستوران ها انجام گرفته و علاوه بر آن نيز 264 مورد نيز بارزسي بصورت مشترك با تعزيزات، فرمانداري، سازمان صنعت ،معدن و تجارت و ستاد تسهيلات سفر انجام گرفته است.
مدير گروه بهداشت محيط استان زنجان ادامه داد: طي مدت ياد شده يكهزار و 270 مورد سنجش آلودگي مواد غذايي با (پرتابل) بوده كه اين كار براي اولين بار در استان انجام مي گيرد.
وي خاطر نشان كرد: بازرسان بهداشت محيط استان در روز 11 فروردين امسال يكهزار 713 كلر سنجي آب آشاميدني انجام داده اند.
به گزارش ايرنا، در طرح بسيج سلامت نوروزي 10 اكيپ 2 نفره اين استان به صورت صبح و بعدازظهر از مكان هاي عرضه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي نظارت مي كنند و مسافران و شهروندان زنجاني نيز مي توانند مراتب را به سامانه 190 اطلاع دهند.
7320/8068

سرخط اخبار استان‌ها