۲۱ دی ۱۳۹۵، ۸:۴۸
کد خبر: 82381319
T T
۰ نفر

امسال 16 واحد صنفی متخلف در ایلام پلمپ شدند

۲۱ دی ۱۳۹۵، ۸:۴۸
کد خبر: 82381319
امسال 16 واحد صنفی متخلف در ایلام پلمپ شدند

ایلام - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی ایلام گفت: در سال جاری 16 واحد صنفی متخلف و مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی، دارو و مكمل های دارویی در ایلام پلمپ شدند.

دكتر نصرالله نقدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در مجموع 284 مورد بازدید از اماكن مختلف تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشكی و 136 قلم بازرسی از محموله های پستی دارو و آرایشی ارسالی خارج از كشور در 9 ماه گذشته از سال انجام شده است.
وی افزود: در نتیجه این بازرسی ها، 84 قلم انواع مواد خوراكی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از این واحدها كشف، ضبط و معدوم شد و پرونده تخلف 53 واحد صنفی نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
به گفته نقدی، اقلام دیگر كشف و ضبط شده شامل 112 قلم مواد آرایشی بهداشتی به ارزش یك میلیارد و 175 میلیون ریال، 214 قلم مكمل، عطاری و دارویی به ارزش 355 میلیون ریال، 84 مورد مواد غذایی و آشامیدنی به ارزش 15 میلیون و 500 هزار ریال و 93 قلم تجهیزات پزشكی به ارزش 23 میلیون و 400 هزار ریال است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی ایلام تاكید كرد: به منظور ارتقای سطح بهداشت، كار گروه های مبارزه با قاچاق كالا و ارز در ایلام 14 بار تشكیل شد و برای آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه 64 مورد نصب بنر، چاپ پمفلت، بروشور و برگزاری كارگاه و كلاس های آموزشی و ارسال پیامك نیز صورت گرفته است.
دكتر نقدی با بیان اینكه لوازم آرایشی قاچاق عمدتا لوازمی بی كیفیت و تولید زیر زمینی هستند، یادآور شد: این كالاها بدلیل اینكه نتوانسته اند مسیرهای قانونی را طی كنند قاچاقچیان آنها را به صورت قاچاق وارد كشور می كنند و برای اینكه سریعتر به فروش برسد در شبكه های توزیع عرضه می شود.
خبرنگار: لیلی خاكی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9002

سرخط اخبار استان‌ها