يك فقره قاچاق دارو در خراسان شمالي كشف شد

بجنورد- ايرنا- سرپرست اداره كل تعزيرات حكومتي خراسان شمالي گفت: در طرح ويژه مبارزه با قاچاق دارو، لوازم بهداشتي و مواد غذايي يك فقره قاچاق دارو در اين استان كشف شد.

ايرج عزيزي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه همزمان با سراسر كشور اين طرح در اين استان نيز آغاز شده است اظهار كرد: توسط نيروي انتظامي فردي كه در پايانه شهر بجنورد اقدام به عرضه داروي قاچاق مي كرد، شناسايي و دستگير شد.
وي افزود: 506 عدد قرص خارجي و كپسول در اين بازرسي كشف شد كه به دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي نيز تحويل داده شد.
وي گفت: در صورت مشاهده كالاي قاچاق با فروشندگان آن، برخورد شديد و قانوني خواهد شد.
وي اظهار كرد: اگر مغازه ها و واحدهاي تجاري نيز اقدام به فروش كالاي قاچاق داشته باشند بعد از سه مرتبه منجر به پلمپ واحد مربوطه و نصب پارچه نوشته اي بر روي درب خواهد شد.
وي بر بازرسي و رصد بر بازار تاكيد كرد و گفت: در اين راستا شهروندان مي توانند كمك خوبي باشد و افرادي كه كالاهاي قاچاق را خريد و فروش مي كنند به تعزيرات حكومتي گزارش دهند.
وي بر پيشگيري كالاهاي قاچاق نيز تاكيد كرد و افزود: واحدهاي عرضه و تقاضا قبل از شناسايي خود اين كالاها را تحويل دهند.

***فروشگاه هاي زنجيره اي بزرگ در استان مورد بازرسي تعزيرات قرار گرفته اند
وي در بخش ديگري از سخنانش بر اجراي طرح بازرسي از فروشگاه هاي زنجيره اي و بزرگ در سطح استان خبر داد و گفت: اين فروشگاه ها متاسفانه تبليغات عوام فريبانه اي دارند كه در اين طرح از تمامي واحدها بازرسي خواهند شد.
عزيزي افزود: فروشگاه هاي بزرگ به علت اينكه خريدهاي كلي و زيادي دارند خود در خريد از تخفيف هاي برخوردار خواهند شد اما براي عرضه تبليغات نادرستي در خصوص تخفيف ها دارند.
وي گفت: تمامي مديران اين فروشگاه ها دعوت شده اند و از آنان خواسته ايم كه در اين خصوص دقت لازم را داشته باشند و در تخفيف نيز نسبت به فاكتور خريد بايد تخفيف داشته باشند و ملاك آنان قيمت برچست بر روي كالاها نباشد چرا كه اين امر خود يك تخلف است.
وي افزود: متاسفانه فروشگاه هاي بزرگ تخفيف هاي واقعي ارائه نمي دهند بلكه با تبليغ نادرست و تخفيف در چند كالا مردم را تشويق به خريد از واحد مورد نظر دارند كه اين امر تخلف است.
وي از تمامي مديران واحد هاي زنجيره اي و بزرگ خواست تا به صورت درست و قانوني خدمات ارائه دهند در غير اينصورت با آنان برخورد خواهد شد.
به گزارش ايرنا هم اكنون چندين فروشگاه زنجيرهاي بزرگ در سطح اين استان از جمله بجنورد مركز استان خراسان شمالي راه اندازي شده است كه با تبليغ تخفيف ها و ارائه جوايزي مردم را تشويق به خريد مي كنند.
3007/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها