۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۴۱
کد خبر: 82632826
T T
۰ نفر
50 هكتار از اراضي كشاورزي شهرستان دماوند آزاد سازي شد

تهران – ايرنا - رئيس اداره جهاد كشاورزي شهرستان دماوند از آزاد سازي 50 هكتار از اراضي كشاورزي شهرستان در منطقه سيدآباد خبر داد.

هادي طهراني پور روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا با اعلام اين خبر اظهار كرد: در راستاي اجراي دستور قضايي و پيرو مصوبه شوراي حفظ حقوق بيت‌المال نسبت به اجراي تبصره دو ذيل ماده 10 قانون حفظ كاربري اراضي كشاورزي 200 فقره ساخت و ساز غيرمجاز در شهرستان دماوند تخريب و نزديك به يك ميليون و 100 هزار مترمربع از اين اراضي به چرخه توليد بازگردانده شد.
وي با بيان اينكه اين ساخت و سازها مربوط به منطقه سيدآباد از روستاهاي بخش مركزي شهرستان دماوند بود، بيان كرد: اين ميزان ساخت و سازهاي غير مجاز متشكل از 190 فقره ديواركشي، 10 فقره اسكلت و بناهاي نيمه كاره و ويلا به مساحت تقريبي يك هزار مترمربع تخريب و حدود 50 هكتار از اراضي كشاورزي بود.
طهراني پور افزود: بخش عمده ايي از اين اراضي بدون مجوز و غير قانوني تغيير كاربري داده شده بود و يا افراد زيادي بدون هيگونه استعلامي اين املاك را از افراد متخلف خريداري و اقدام به ساخت كرده اند كه اكنون متضرر شدند.
رئيس جهاد كشاورزي شهر دماوند تاكيد كرد: از خريداران و دارندگان اينگونه زمين ها مي خواهيم حتما قبل از هرگونه ساخت و ساز و يا خريد از دستگاههاي مربوطه استعلام كنند تا كار به تخريب نكشد.
لازم به ذكر است، از ابتداي هفته تاكنون حدود 43 هكتار از زمينهاي منابع طبيعي و 50 هكتار زمينهاي كشاورزي آزادسازي شد.
اداره جهاد كشاورزي شهرستان دماوند به همراه مسئولان حقوقي و امور اراضي و با همراهي معاون دادستان شهرستان دماوند، جانشين فرماندهي انتظامي و معاون بخشدار مركزي دماوند در اجراي حكم تخريب حضور داشتند.
خبرنگار: الهام حيدري - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد