۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۸:۵۷
کد خبر: 82689603
T T
۰ نفر
521 مورد تغییر كاربری كشاورزی در كردستان شناسایی شده است

سنندج - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد كشاورزی استان كردستان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 521 مورد تغییر كاربری غیر مجاز اراضی كشاورزی در استان شناسایی شده است.

پیمان ملكی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای برخورد با تخلفات، توقف ساخت و سازهای غیر مجاز برای 397 مورد از این تخلفات غیر مجاز اخطاریه صادر شده است.
وی بیشترین تغییر كاربری ها را مربوط به شهرستان سنندج و بانه دانست و گفت: شهرستان بانه با 73 مورد شناسایی تغییر كاربری و صدور اخطاریه در مرتبه دوم استان قرار دارد.
وی تعداد تماس ها در سامانه 131 استان در 6 ماهه اول سال را تعداد 182 مورد عنوان كرد و افزود: از این تعداد 159 مورد گزارش تغییر كاربری غیر مجاز بوده است.
وی جلوگیری از تغییرات غیر مجاز و تغییر كاربری های اراضی كشاورزی استان را مثبت ارزیابی كرد و افزود: مردم در صورت مشاهده تخلفات اراضی كشاورزی به سامانه 131 اطلاع رسانی كنند.
وی ادامه داد: هدف اصلی ایجاد سامانه تلفنی 131 افزابش مشاركت مردم در راستای حفاظت اراضی كشاورزی و شناسایی تخلفات و ارایه مشاوره و پاسخگویی به سوالات مردم است.
حدود هزار و 240 اكیپ گشت ویژه شامل سه هزار و 521 نفر مامور بصورت فعال و روزانه در 6 ماهه اول سال عملیات حفاظت داشته اند.
خبرنگار: شیوا اردلان منش** انتشار دهنده: امید بهمنی
7352/6108

سرخط اخبار استان‌ها