۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۲
کد خبر: 82146010
T T
۰ نفر
تاكید نمایندگان آبادان در مجلس بر حل مشكل بیكاری، آب كشاورزی و بندر در جلسه با استاندار

آبادان - ایرنا - سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترك با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان بر حل مشكلات این شهرستان نظیر بیكاری، تامین نشدن آب كشاورزی و مشكلات بنادر آبادان، اروندكنار و چوئبده تاكید كردند.

به گزارش ایرنا غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در نشست بررسی موانع صادرات و واردات كالا در بنادر شهرستان آبادان افزود:ركود در بازار ایران و شهرهای مرزی به ویژه آبادان، منشا خودخواسته دارد و گاهی سیاست هایی كه برای برون رفت از ركود تعریف می شود باعث ركود در مناطق مرزی می شود.
شرفی، ركود اقتصادی در جریان مالی مستمر، تضمین نشدن سرمایه و برخی سیاست های مشوق های سرمایه گذاری را عوامل مهم در ركود اقتصادی در آبادان عنوان كرد و گفت:دولت ها پس از پایان جنگ تحمیلی سرمایه گذاری شاخص و مستمری در آبادان انجام ندادند و از سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز حمایت لازم نشد.
وی افزود:قوانین در منطقه هر چهار ماه یك بار تغییر می كند و این موضوع، به خطر افتادن سرمایه گذاری بخش خصوصی را به همراه داشته است.
شرفی اظهار داشت:كدام مزیت سرمایه گذاری برای آبادان با مشخصات راهبردی منطقه و مقاومت هشت ساله در جنگ تحمیلی در نظر گرفته شده تا جریان اقتصادی و مالی در این شهر به وضعیت قبل از جنگ تحمیلی برگردد.
نماینده مردم شهرستان آبادان رد مجلس شورای اسلامی به جمعیت 600 هزار نفری شهرستان قبل از شروع جنگ تحمیلی اشاره كرد و افزود:بعد از 28 سال از پایان جنگ تحمیلی شاهد حضور نصف جمعیت قبل از جنگ در آبادان هستیم و این مهم بیانگر این است كه هنوز نتوانستیم زیرساخت های معیشتی برای مردم فراهم كنیم.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، بازتعریف جریان مالی پایدار برای شهرستان آبادان را خواستار شد.
** عامر كعبی:برنامه جامعه پایدار شهرستان آبادان تعریف شود
دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز، تعریف برنامه جامعه توسعه همه جانبه و پایدار شهرستان را خواستارشد و گفت:در این برنامه توسعه پایدار و متناسب با در یگر شهرستان های در همه زمینه ها در نظر گرفته شود تا عقب ماندگی شهرستان برطرف شود.
عامر كعبی افزود:آبادان امروز باید بیش از یك میلیون نفر جمعیت داشته باشد كه نصف این جمعیت نیز به شهر بازنگشته و هنوز به شهرهای مختلف مهاجر هستند.
وی، نگاه ویژه مسئولان به شهرستان آبادان به ویژه بخش مشوق های گمركی را خواستار شد و بیان داشت:اعمال محدودیت های گمركی باعث ركود اقتصادی در شهرستان شده است.
كعبی گفت:50 درصد مردم شهرستان آبادان زیر خط فقر هستند كه نیاز است برای رفع این مشكل برنامه ریزی اساسی صورت گیرد.
وی ادامه داد:متاسفانه شوری آب كشاورزی نخلستان های شهرستان را تهدید می كند.
*** جلیل مختار:منطقه آزاد اروند دروازه ورود قاچاق نیست
جلیل مختار دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، بهره مندی مردم را از مزیت های منطقه آزاد را حق مردم این منطقه دانست و اظهار داشت:چیزی به عنوان قاچاق در منطقه آزاد اروند وجود ندارد.
وی، سرعت بخشی نصب گیت های موقت در مبادی منطقه آزاد اروند را خواشتار شد و گفت:مردم باید هرچه سریعتر از مزایای این منطقه بهره مند شود.
مختار در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از بی توجهی به مزارع پرورش میگو چوئبده گفت:سایت پرورش میگو چوئبده با 120 دهكتار و 54 مزرعه پس از جنگ برای رونق اقتصادی و اشتغال احداث شد كه به دلیل بی مهری مسئولان شیلات اینك 32 مزرعه فعال است.
نماینده مردم آبادان در مجلس گفت:اگر پیگیری سه نماینده مردم آبادان برای تامین لارو میگو برای مزارع چوئبده نبود بیشتر 16 مزرعه قادر به فعالیت در این منطقه نبود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشروی آب شور در بهنشیر و تهدید كشاورزی در شبه جزیره آبادان اشاره كرد و بیان داشت:احداث سد تنظیمی در بهمنشیر و مارد برای جلوگیری از پیشروی آب شور ضروری است.
این شنست با حضور استاندار خوزستان، فرماندار آبادان و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد.
استاندار خوزستان پیش از این از بنادر شهرهای آبادان و چوئبده دیدن كرده بود.
آبادان سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
3015/6125

سرخط اخبار استان‌ها