۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۲
کد خبر: 82083412
T T
۰ نفر
مديركل وزارت علوم:پژوهشكده صنايع غذايي بايد به قطب علمي صنايع غذايي كشور تبديل شود

مشهد- ايرنا- مديركل دفتر برنامه ريزي و سياستگذاري پژوهش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: پژوهشكده علوم و صنايع غذايي در مشهد بايد به قطب علمي صنايع غذايي كشور تبديل شود.

به گزارش ايرنا، دكتر محسن شريفي روز شنبه در مراسم توديع و معارفه رييس پژوهشكده علوم و صنايع غذايي افزود: افق برنامه راهبردي پنج ساله بايد مرجع بودن اين پژوهشكده براي كساني باشد كه در عرصه غذايي فعاليت مي كنند.
وي اظهار كرد: مدير جديد بايد در تدوين برنامه راهبردي، نقش پژوهشي اين پژوهشكده را محور قرار دهد.
وي گفت: پژوهشكده ها در كشور بايد نقش واسط بين دانشگاه و صنعت را ايفا كنند كه از اين منظر فعاليت در راستاي سياست هاي دانشگاهي انحراف از هدف تعريف شده براي پژوهشكده هاست.

* 18 ميليارد ريال قرارداد پژوهشي منعقد شد
رئيس سابق پژوهشكده علوم و صنايع غذايي نيز در اين مراسم گفت: قرارداد هاي پژوهشي اين پژوهشكده از چهار ميليارد ريال در سال به 18 ميليارد ريال افزايش داشته و بودجه آن نيز به 17 ميليارد ريال رسيده است.
دكتر رسول كدخدايي افزود: با تحولات اداري، اين مجموعه كه زير سايه پارك علم و فناوري خراسان فعاليت مي كرد اكنون به عنوان پژوهشكده علوم و صنايع غذايي در سطح ملي و بين المللي مطرح شده است.
وي ارتقاي سطح پژوهشكده به سطح A، كسب رده دوم كشور، برگزاري كنفرانس بين المللي و انتشار نشريه علمي - پژوهشي را از جمله دستاوردهاي دوره پنج ساله اخير دانست.
وي گسترش مقاله هاي علمي، پذيرش دانشجوي دكتري و ايجاد مركز تحقيقات هيدروكلوئيدهاي غذايي را از ديگر دستاوردهاي اين پژوهشكده از سال 90 تاكنون اعلام كرد.
كدخدايي گفت: برگزاري دومين همايش بين المللي صمغ بومي و كاربرد آن در صنايع غذايي طي دو ماه آينده و يازدهمين همايش جهاني هيدروكلوئيدها در سال 2018 نيز از برنامه هاي در نظر گرفته اين پژوهشكده مي باشد.

* تحقق اقتصاد دانش بنيان مهمترين راهبرد براي خروج از ركود
رئيس جديد پژوهشكده علوم و صنايع غذايي نيز گفت: تحقق اقتصاد دانش بنيان مهم ترين راهبرد براي خروج از ركود تلقي مي شود.
قدير رجب زاده افزود: در تدوين برنامه راهبردي بايد ظرفيت پژوهشكده و اسناد بالا دستي را در نظر گرفت تا برنامه با واقع بيني طراحي شده و با اجراي آن اثر بخشي پژوهشي و فناوري اين پژوهشكده در كشور افزايش پيدا كند.
وي اظهار كرد: به رغم تنگناهاي موجود، با ايجاد روح وفاق و همدلي در پژوهشكده پيشرفت و موفقيت بيشتري حاصل مي شود.
وي گفت: گرچه ابزارها و آزمايشگاه ها براي پيشرفت مهم هستند اما در كنار آن وجود فضاي همدلي و روح حاكم بر مجموعه باعث شكوفايي ظرفيت هاي افراد براي ادامه پيشرفت است.
در اين مراسم از زحمات رسول كدخدايي قدرداني و قدير رجب زاده به عنوان رئيس جديد پژوهشكده علوم و صنايع غذايي معرفي شد.
پژوهشكده علوم و صنايع غذايي به عنوان يكي از مراكز پژوهشي وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است كه به منظور پاسخگويي به بخشي از نيازهاي پژوهشي كشور به ويژه در منطقه شمال شرق راه اندازي شده است.
اين پژوهشكده كه در سال 1360 با نام سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي مركز خراسان فعاليت خود را آغاز كرد با تبديل مراكز استاني اين سازمان به پارك هاي علم و فناوري، با نام پژوهشكده تحقيقات توسعه فناوري فعاليت خود را ادامه داد.
اين پژوهشكده با تغيير نام به پژوهشكده علوم و صنايع غذايي هم اكنون داراي 30 عضو هيات علمي و 34 دانشجوي دوره دكتري مي باشد.
7500/ 6053 / 1539
۰ نفر