کد خبر: ۱۳۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 28
تاکید بر مصرف منابع خام مواد غذایی در رژیم غذایی بسیار مهم است. باید اطمینان حاصل شود که سه‌چهارم دریافت غذایی فرد مبتلا به پارکینسون از مواد غذایی خام مانند دانه‌ها و مغزهاست.
شفا آنلاین:   تاکید بر مصرف مواد غذایی حاوی فنیل آلانین از دیگر نکات تغذیه‌ای برای این گروه بیماران است.

به گزارش شفا آنلاین:از آنجا که اسید آمینه فنیل آلانین ممکن است به کاهش علائم بیماری پارکینسون کمک کند باید مواد غذایی مانند بادام، مغزها، ماهی، گردو، کدوتنبل، کنجد، لوبیا، نخود و عدس را در رژیم غذایی بیمار بگنجانند.

       پروتئین رژیم غذایی باید محدود شود. مقدار پروتئین رژیم غذایی باید به 7 گرم در روز کاهش یابد به جای مصرف گوشت و ماکیان، سایر منابع پروتئین مثل جو، سویا، ماست، لوبیاها و عدس استفاده شود. در بیمارانی که لوودوپا مصرف می‌کنند، پروتئین باید بعدازظهر مصرف شود؛ زیرا اسیدهای آمینه‌ در این مواد غذایی ممکن است از رسیدن لوودوپا به مغز جلوگیری کنند.

       در صورت مصرف لوودوپا باید دریافت ویتامین B6 کنترل شود. ویتامین B6 ممکن است با اثرات این دارو تداخل پیدا کند. بنابراین در صورت استفاده از این دارو باید میزان دریافت مواد غذایی حاوی ویتامین B6 مانند موز، ماهی، گوشت، جگر، جودوسر، بادام‌زمینی، سیب‌زمینی و غلات کامل کنترل شود.

       تاکید بر مصرف کربوهیدرات ضروری است. میزان دریافت کربوهیدرات به پروتئین، 7 گرم به یک گرم است. از مصرف باقلا خودداری شود.

       باقلا حاوی دوپامین است و خوردن بیش از یک‌دوم لیوان آن به همراه دوز روزانه لوودوپا می‌تواند سبب بروز علائم ناشی از مصرف زیاد دوپامین گردد. باقلا به‌طور عمده در رژیم غذایی مدیترانه‌ای مصرف می‌شود.سپید
منبع: AmericanFamilyPhysician
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: