سه طرح کشاورزی، بهداشتی و آموزشی در پلدختر افتتاح شد

سه طرح کشاورزی، بهداشتی و آموزشی روز پنجشنبه در پلدختر به بهره برداری رسید

اسمااسماعیل پور،به گزارش خبرآنلاین لرستان،رییس منابع آب پلدختر در حاشیه افتتاح ایستگاه پمپاژ چم مهر گفت: عملیات اجرایی این پروژه در سال 81 آغاز شده و تاکنون 90 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات طرح های تملک دارایی سرمایه ای (استانی) برای اجرای آن هزینه شده است.
اکبر مهری با بیان این که حدود چهار کیلومتر به صورت T شکل با لوله های جی آر پی به قطر 400 میلی متر اجرا شده ،افزود: میزان اراضی زیر پوشش این ایستگاه یکهزار و 250 هکتار با اشتغالزایی مستقیم 625 نفر است.
وی اعتبار مورد نیاز برای شبکه فرعی آبیاری تحت فشار را 70 میلیارد ریال دانست و گفت: میزان دبی تخصیص آب ایستگاه یکهزار و 200 لیتر بر ثانیه معادل 40 میلیون متر مکعب است.
رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر نیز در مراسم افتتاح مرکزبهداشتی درمانی شماره یک پلدختر گفت:عملیات اجرایی این طرح در اسفند سال 90 آغاز شده که برای ساخت آن 11 میلیارد ریال و برای تجهیزات آن یک میلیاردو500 میلیون میلیون ریال از محل تامین اعتبارات استانی هزینه شده است.
ناصر بابایی با بیان این که با بهره برداری از این مرکز بهداشتی 115 خانوار از خدمات ارایه شده آن بهره مند می شوند ،گفت: مرکز بهداشتی ، درمانی شماره یک پلدختر شامل آزمایشگاه ،مرکز مشاوره بیماری ها ،مرکز درآمد شهری،مرکز ویزیت شهری و بیماران روستایی ، واحدهای بهداشتی شهری و روستایی،مرکز مشاوره قبل از ازدواج ،مرکز زایمان فیزیولوژیک و تزریقات به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمت به همشهریان می باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در مراسم افتتاح مدرسه 6 کلاسه شهر پلدختر گفت: عملیات اجرایی آموشگاه 6 کلاسه خیرساز در سال 92 آغاز شده و امروز به بهره برداری رسید.
گودرز کریمی فر افزود: زیر بنای این پروژه یکهزار و 59 متر مربع با یکهزار و 220 متر محوطه سازی و 220 متر حصارکشی است.
وی افزود: برای احداث این آموزشگاه اعتباری بیش از 13 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
آیین افتتاح این طرح ها باحضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان ، امام جمعه ، فرماندار پلدختر و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =