مجارستان برای سرمایه گذاری در خراسان شمالی تفاهم نامه امضا می كند

بجنورد – ایرنا – رئیس جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: شركت هلدینگ (lac) مجارستان در زمینه تامین بذرصیفی جات ،نهال ، نوغانداری ،پرورش زنبور عسل و اسب ، گیاهان دارویی و احداث كارخانه فرآوری لبنی با جهاد كشاورزی خراسان شمالی تفاهم نامه امضاء می كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عبدالله یوسفی عصر شنبه در یك نشست خبری كه با حضور معاون بازاریابی شركت هلدینگ (lac) برگزار شد اظهار كرد: ظرفیت های استان را در زمینه تولید بذر ، نهال ، نوغانداری ،پرورش اسب و تولید آبزیان مشخص كرده ایم تا در این زمینه بعد از این كه كارهای كارشناسی انجام گرفت بتوانیم به یك تفاهم نامه دست یابیم.
وی افزود: شركت هلدینگ (lac) مجارستان علاوه بر سرمایه گذاری در این خطه از كشور ، تكنولوژی مدرن هر یك از این صنایع را كه به استان می آورد باید برای انتقال دانش نیز اقدام كند.
یوسفی خاطرنشان كرد: امیدواریم بتوانیم با این تفاهم نامه و سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی به شاخص های مناسبی در كشور برسیم.
وی افزود: در حال حاضر 100 هكتار زمین برای تولید نهال و بذر در استان آماده است و به محض امضاء تفاهم نامه این بخش عملیاتی می شود.
وی به 130 هكتار توتستان در استان اشاره كرد و گفت: این اراضی به صورت سنتی كشت می شوند و درصدد هستیم تا فرآوری این محصول و تبدیل نوغان به حریر از تكنولوژی این هلدینگ استفاده نماییم.
وی خاطرنشان كرد: این شركت در زمینه فرآوری گیاهان دارویی و فراهم كردن بازار فروش برای این محصول و همچنین فرش تركمن نقش اساسی را در تمام اروپا ایفا كند.
معاون بازاریابی شركت هلدینگ (lac) مجارستان هم در این جلسه گفت: خراسان شمالی در حوزه كشاورزی دارای ظرفیت های مناسبی است و در طی این مدت كوتاهی كه در این استان اقامت داشتم نقاط قوت زیادی را در این خطه از ایران مشاهده كردم.
پیتر نایگ افزود: در ابتدای كار بایستی نوع خاك و موقعیت اقلیمی این منطقه توسط كارشناسان ما مورد بررسی قرار می گیرد تا بتوانیم زمینه كشت هر نوع بذر ، نهال و سیفی جات دیگر را در این استان فراهم می كنیم.
وی خاطرنشان كرد: كشور مجارستان درانتقال تكنولوژی ،پرورش زنبور عسل و اسب ،گیاهان دارویی و احداث كارخانه فرآوری لبنی آماده هر نوع همكاری می باشد و در این را با اطمینان كامل قول همكاری را خواهیم داد.
وی تصریح كرد: ما احتیاج كامل به دریافت اطلاعات در زمینه این صنایع كوچك از طرف مسئولان استانی را داریم تا بتوانیم هر چه سریعتر به یك تفاهم نامه عملیاتی دست یابیم.
خراسان شمالی 344 هزار هكتار عرصه كشاورزی دارد كه از این سطح حدود 40 هزار هكتار باغ و مابقی زراعت است.
6003/1744

سرخط اخبار استان‌ها