۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۱۵
کد خبر: 82145090
T T
۰ نفر
تجاری سازی و انتقال دانش فنی تولیدات موسسه رازی به بخش خصوصی

كرج - ایرنا - مشاور وزیر جهاد كشاورزی گفت كه تجاری سازی محصولات موسسه واكسن و سرم سازی رازی به منظور دستیابی موسسه به بازارهای بین المللی و انتقال دانش فنی تولیدات آن به بخش خصوصی ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا از موسسه رازی، غلامرضا نوری عصر دوشنبه در نشست مشترك با حضور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی، رئیس و اعضای هیات علمی موسسه رازی در محل این موسسه، گفت: انتقال فناوری و تجاری سازی محصولات موسسه رازی، سبب می شود این موسسه بخشی از صنعت واكسن سازی بین المللی را به دست گیرد.
وی خاطرنشان كرد: موسسه رازی مجموعه ای پرافتخار با دارایی های مشهود و نامشهود و دانش علمی ارزنده است كه سال های متمادی در حفظ بهداشت و سلامت مردم كشورمان حضوری مستمر و اثرگذار دارد.
نوری با اشاره به سیاست های ابلاغی وزیر جهاد كشاورزی مبنی بر تجاری سازی محصولات موسسه رازی، گفت: تجاری سازی و انتقال دانش فنی تولیدات این موسسه به بخش خصوصی و شركت های دانش بنیان، مبتنی بر قوانین بالادستی و سیاست های كلی نظام تدوین شده و به معنای اعمال سلیقه شخصی و مدیریتی نیست.
نوری افزود: با توجه به این سیاست ها، مجموعه های دولتی با حفظ وظایف حاكمیتی خود، وظایف تصدی گری را باید به بخش خصوصی واگذار كنند. زیرا دولت نمی تواند فعال اقتصادی خوبی باشد و شكست اقتصادهای دولتی در دنیا این واقعیت را تایید می كند.
مشاور وزیر جهاد كشاورزی در ادامه با اشاره به فضاسازی هایی مبنی بر واگذاری موسسه رازی به بخش خصوصی تصریح كرد: موسسه رازی مجموعه ای دولتی و فعالیت آن حاكمیتی محسوب می شود بنابراین قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست. این موسسه دولتی بوده و دولتی خواهد ماند. وزیر جهاد كشاورزی نیز به دفعات و به صراحت اعلام كرده كه حتی وجبی از خاك این موسسه به بخش خصوصی واگذار نمی شود و تنها دانش فنی محصولات این موسسه انتقال می یابد.
وی ادامه داد: انتقال فناوری مورد توجه در سیاست های ابلاغی وزیر جهاد كشاورزی، نه تنها به ارتقای جایگاه و استفاده از ظرفیت های بالقوه و ارزشمند این مجموعه كم نظیر كمك می كند بلكه سبب می شود موسسه رازی بخشی از صنعت واكسن سازی بین المللی را به دست گیرد.
نوری شركت های دانش بنیان موسسه رازی را در اولویت این واگذاری ها اعلام و تاكید كرد: براساس سیاست های ابلاغی سهم ویژه ای برای شركت های دانش بنیان موجود در این موسسه پیش بینی شده است.
وی هدف از اجرای این سیاست ها را سوق موسسه رازی به سمت گسترش فعالیت های تحقیقاتی و توسعه فناوری یاد كرد و گفت: این مجموعه با تمركز بر طرح های تحقیقاتی، می تواند به سمت تولید واكسن های جدید و بازیابی جایگاه بین المللی خود گام بردارد.
مشاور وزیر جهاد كشاورزی با قدردانی از اقدامات انجام شده برای تجاری سازی محصولات، خواستار تسریع این حركت شد و گفت: شركت های دانش بنیان این آمادگی را در خود ایجاد كنند تا واجد شرایط انتقال دانش فنی شده و رویكرد توسعه ای موسسه رازی سریع تر دنبال شود.
1535
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد