۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۲۴
کد خبر: 81796617
T T
۰ نفر
محصولات غذایی تولید خوزستان دارای برچسب سلامت تغذیه می شوند

اهواز- ایرنا- مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اهواز گفت:تا پایان امسال محصولات غذایی تولید خوزستان دارای برچسب نشانگر رنگی تغذیه می شوند.

به گزارش ایرنا سیمین فقهی دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی غذا با بیان اینكه بالغ بر 286 كارخانه تولید مواد غذایی در استان فعالیت می كنند اظهار كرد: هشت كارخانه تولید محصولات غذایی در خوزستان هم اكنون از نشانگر رنگی استفاده می كنند و تا پایان امسال تمامی كارخانه های تولید مواد غذایی در استان از این نشانگرها بر روی محصولات خود درج می كنند.
وی با بیان اینكه استفاده از این نشانگرها بر روی محصولات غذایی برای كمك به حفظ سلامت مردم بسیار مهم است افزود: این نشانگرها با سه رنگ سبز، زرد و قرمز نمایش داده می شود كه میزان چربی، نمك و قند هر محصول غذایی را نشان می دهد.
فقهی گفت: اگر فرهنگ مصرف غذا درست نباشد ممكن است برخی بیماری ها بروز كند، درج این نشانگرها بر روی محصولات غذایی در اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی بسیارتاثیر گذار است.
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی اهواز همچنین با اشاره به برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مبنی بر آزمایش آبلیموهای تولید كارخانه ها اظهار كرد: در خوزستان نیز معاونت غذا و دارو آبلیموهای تولید كارخانه ها را مورد آزمایش قرار داده است.
وی بیان كرد: در این آزمایش ها مشخص می شود كه چند درصد از آبلیموی طبیعی در تولید آبلیمو در كارخانه ها استفاده می شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اهواز بیان كرد: پایش محصولات كشاورزی در استان توسط این معاونت انجام گرفته است واین محصولات به لحاظ میزان فلزات سنگین، سموم و نیترید هیچ مشكلی نداشته و مورد تایید هستند.
حسین برزگر در ادامه افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی متولی سلامت است و برای پیشگیری از هر گونه خطری كه ممكن است سلامت مردم را تهدید كند باید از رسانه ها در جهت اطلاع رسانی به مردم كمك گرفت.
طرح برچسب گذاری تغذیه ای با نشانگر رنگی بر روی محصولات غذایی ازابتدای امسال در خوزستان آغاز شده و گامی بزرگ در راستای طرح تحول نظام سلامت و سلامت مصرف كنندگان در حوزه غذا و داروی كشور و خوزستان است.
این طرح در كشور نیز اجرایی شده است.
7158/6068

سرخط اخبار استان‌ها