۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۳
کد خبر: 82191888
T T
۰ نفر
آغاز اجرای كاداستر اراضی كشاورزی در 9 شهرستان حوضه آبریز دریاچه ارومیه

ارومیه- ایرنا- رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: فعالیت سامانه مدیریت جامع طرح كاداستر اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه در 9 شهرستان آغاز شد.

اسمعیل كریم زاده روز چهارشنبه در آیین آغاز به كار این سامانه در سازمان جهاد كشارزی آذربایجان غربی كه با حضور مسئولان سازمان جهاد كشاورزی، مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه و مدیران شركت مهندسین مشاور سامانه توسعه نقشه در محل سازمان جهاد كشاورزی استان آذربایجان غربی برگزار شد، بیان كرد: در طرح اجرای كاداستر اراضی كشاورزی در خارج از حوضه آبریز، اولویت اصلی با شهرهایی است كه كمترین فاصله را با حوضه آبریز دریاچه ارومیه دارند.
وی اضافه كرد: اخذ اطلاعات، طبقه بندی اطلاعات موجود و پایش آن جهت استفاده در برنامه های جهاد كشاورزی در راستای مدیریت مطلوب از منابع آب و خاك برای توسعه استان بسیار ضروری بوده و در این طرح مد نظر است.
كریم زاده گفت: از ویژگی های این نرم افزار كه به صورت آنلاین و تحت شبكه اینترانت داخلی قابل استفاده است، می توان به یكپارچه سازی تمام اطلاعات كسب شده و متمركز كردن داده ها به صورت آنلاین با سیستم web GIS، امنیت بالای اطلاعات موجود در سامانه با سیستم مدیریت سطح دسترسی و مدیریت داده های توصیفی و تصویری به صورت آنلاین و یكپارچه اشاره كرد.
در این آیین از سامانه مدیریت جامع طرح كاداستر اراضی حوضه دریاچه ارومیه رونمایی و روند كار با سامانه برای حاضران تبیین شد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای 800 هزار هكتار اراضی كشاورزی است كه 90 درصد منابع آبی استان در این اراضی مصرف می شود.
7125/1905

سرخط اخبار استان‌ها