• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۶ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96071910861
  • خبرنگار : 71545

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز چهارشنبه

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز چهارشنبه

"دلایل گرانی دلار/یک پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری به‌جای بازار ارزچطور آبمیوه‌های کنار خیابانی بهداشتی هستند؟!"،"سازمان راهداری هنوز پول می‌خواهد"،"تهرانی‌ها میوه را ۲۸ درصد گران‌تر می‌خرند!"،"رقابت دو دلار !"،از مهمترین عناوین اخبار و گزارش‌های امروز اداره اقتصادی ایسنا هستند.

به گزارش ایسنا، برخی از مهمترین اخبار اقتصادی امروز - چهارشنبه - در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

دلایل گرانی دلار/ یک پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری به‌جای بازار ارز

رییس کل بانک مرکزی در واکنشی نسبت به نوسانات اخیر بازار ارز عوامل فصلی و انتظارات ناشی از تحولات روابط بین الملل را دلیل اصلی این جریان عنوان کرده است. وی از مردم خواسته تا به جای بردن پول‌های خود در بازار ارز در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند، چرا که هم بازده بالاتری دارد و هم این‌که با ریسک همراه نیست.

زمان فروش بلیت قطارهای آبان و آذر اعلام شد

شرکت حمل و نقل ریلی رجا زمان فروش بلیت قطارهای مسافری خود از اول آبان تا ۳۰ آذر امسال را اعلام کرد.

چطور آبمیوه‌های کنار خیابانی بهداشتی هستند!؟

رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه با تاکید بر غیربهداشتی بودن آبمیوه‌هایی که در کنار خیابان و بر روی چرخ‌ها به فروش می‌رسند، گفت: پیگیری‌های متعددی در این زمینه انجام داده‌ایم اما هنوز هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

چگونه گوشی سایلنت خود را پیدا کنیم؟

اگر شما هم جز آن دسته از کاربرانی هستید که گاهی گوشی خود را در خانه گم کرده و فراموش می‌کنید آن را کجا گذاشته‌اید، بهتر است از اسپیکرهای گوگل هوم استفاده کنید تا آن را به‌زودی بیابید.

رقابت دو دلار!

دلار مبادله‌ای که توسط بانک مرکزی نرخ‌گذاری و عرضه می‌شود در روندی رو به رشد طی یک سال گذشته حدود ۲۶۰ تومان گران شده و برگشت قابل توجهی به نرخ پایین‌تر نداشته است. اکنون دو نرخ آزاد و دولتی در شیبی رو به رشد در حال حرکت هستند.

آخرین تحولات در بازار طلا و ارز

دلار آمریکا که در روزهای اخیر با روند صعودی مواجه شده در بازار امروز - چهارشنبه - با ثبات همراه بود و ۴۰۲۴ تومان معامله شد. سکه تمام طرح جدید نیز با مقداری کاهش یک میلیون و ۳۰۳ هزار تومان قیمت دارد.

اقتصادمان بزرگتر از آن است که صحبت یک مقام خارجی تاثیری در آن داشته باشد

معاون اقتصادی رئیس جمهور اقتصاد ایران را در شرایطی برشمرد که اظهار نظر یک مقام خارجی نمی‌تواند تاثیری بر آن داشته باشد.

بنیانگذار تلگرام راز موفقیتش را فاش کرد

پاول دوروف صاحب "تلگرام" و شبکه اجتماعی روسی "وکانتکته" در آستانه سی و سومین سالروز تولد خود هفت رمز موفقیتش را برای جوانان فاش کرد.

مهمترین دلایل افزایش نرخ دلار

طی روزهای گذشته بازار دلار و سکه با تغییر و تحولات نسبتا زیادی همراه شده است؛ به طوری که در این هفته قیمت دلار برای نخستین بار در سال جاری از مرز ۴۰۰۰ تومان عبور کرد و سکه هم به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. برای این افزایش قیمت، دلایل مختلف داخلی و بین المللی مطرح می‌شود.

جزئیات ساماندهی شرکت‌های غیرقانونی پیش‌فروش خودرو

دبیر کل انجمن ملی لیزینگ با اشاره به بیانیه اخیر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان درباره شرکت‌های غیرقانونی پیش فروش خودرو با اعلام اینکه این شرکت‌ها، لیزینگ نبودند، جزئیات برنامه بانک مرکزی برای ساماندهی آنها در قالب لیزینگ را اعلام کرد.

سازمان راهداری هنوز پول می‌خواهد

در شرایطی که سازمان راهداری نزدیک به پنج سال است که با ثبات مدیریت برای اجرای سیاست‌ها زمان داشته، اما هنوز به نظر می‌رسد این سازمان تنها برنامه‌هایی را اعلام می‌کند که برای هر یک از آن‌ها باید باز هم منابع اعتباری جدید در نظر گرفت.

تهرانی‌ها میوه را ۲۸ درصد گران‌تر می‌خرند!

در حالی که به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تنها قیمت انار با گرانی مواجه شده و بقیه میوه‌ها مشکلی از نظر کمبود و قیمت ندارند، گشتی در بازار میوه و تره بار پایتخت نشان می‌دهد که انواع میوه به طور میانگین ۲۸ درصد بیشتر از حداکثر نرخ منطقی (نهایتا ۳۵ درصد سود + قیمت عمده‌فروشی) فروخته می شود و در این میان هندوانه با بیش از ۶۰ درصد، گوجه‌فرنگی گلخانه ای با بیش از ۵۰ درصد و سیب سفید با حدود ۴۱ درصد گران‌فروشی، ‌ بیشترین فاصله را با نرخ منطقی دارند.

ناهماهنگی دستگاه‌های مسوول در اجرای یک مصوبه

همه چیز از یک مصوبه شروع شد تا ناهماهنگی دستگاه‌ها و سازمانهای مسوول اجرا، باعث سرگردانی عده‌ای از خریداران خودرو شود.

۱۴۹۰۰۰۰ روستایی دیگر امسال سیراب می‌شوند

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است برای سال ۱۳۹۶، ۶۳۶ روستا از طریق منابع صندوق توسعه ملی آبرسانی شود.

نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی تا ماه آینده اعلام می‌شود

نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی پس از کش و قوس‌های فراوان از سازمان برنامه و بودجه برای شورای اقتصاد ارسال شد تا در اولین دستور جلسه‌اش بررسی و در هفته‌های آینده اعلام شود.

سورپرایزی در کار نبود!

روز سه شنبه ۱۸ مهرماه خبرنگاران تصور می‌کردند در جریان یک همایش از سوی وزارت راه و شهرسازی قرار است برنامه کاهش سود تسهیلات مسکن یکم اعلام شود اما همه چیز خیلی معمولی پیش رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha