۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۱
کد خبر: 82679960
T T
۰ نفر
29 گروه در ايلام نظارت بر فرآورده هاي خام دامي هيات هاي عزاداري را بر عهده دارند

ايلام - ايرنا - رئيس بخش نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي اداره كل دامپزشكي استان ايلام گفت: 29 گروه ثابت و سيار امر نظارت بر فعاليت هيات هاي مذهبي استان در ايام عزاداري محرم را بر عهده دارند.

سعيد صيديوسفي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: 14 گروه ثابت و 15 گروه سيار به همراه 13 دامپزشك، 24 بازرس بهداشت گوشت و 12 ناظر شرعي در اين ايام نظارت بر فرآورده هاي خام دامي هيات هاي عزا را بر عهده دارند.
وي افزود: با توجه به حجم گسترده فعاليت غذايي و پخت و توزيع انواع غذاهاي نذري در هيات هاي عزاداري، عمده فعاليت اين ناظرها در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني است.
صيديوسفي يادآور شد: در اين نظارت ها علاوه بر گروه هاي ناظر دامپزشكي كه به صورت جداگانه از فعاليت هاي هيات ها نظارت مي كنند، گشت هاي مشترك با نيروي انتظامي و مركز بهداشت نيز انجام مي شود.
به گفته وي اين گروه ها علاوه بر نحوه ذبح شرعي احشام بر تمام فرآورده هاي خام دامي آشپزخانه ها و اماكن طبخ غذاي هيات ها با هدف تاييد سلامت گوشت قرمز يا مرغ مصرفي هيات ها نظارت دارند.
رئيس بخش نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي اداره كل دامپزشكي استان ايلام تاكيد كرد: نظارت بر فرآورده هاي خام دامي در قالب طرح نظارت بهداشتي و شرعي بر دام ها و فرآورده هاي خام دامي روزهاي تاسوعا و عاشورا در سطح استان ايلام اجرا مي شود.
خبرنگار: زهرا موسوي ** انتشاردهنده: حسن كهزاديان
7172/6119

سرخط اخبار استان‌ها