۲۸ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۴۵

نائب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان:

آمار وجود 8 هزار صنعت در اصفهان مربوط به گذشته است

آمار وجود 8 هزار صنعت در اصفهان مربوط به گذشته است

اصفهان- نائب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: آمار هشت هزار صنعت فعال در اصفهان به گذشته این استان بر می‌گردد و اکنون آماری از صنایع فعال در این استان موجود نیست.

مجتبی ملا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر اگر بخواهیم صنایع فعال استان را معرفی کنیم، آماری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه آمار بالای بیکاری در این استان گویای وضعیت کارخانجات و صنایع ما است، اعلام کرد: آمار هشت هزار صنعت فعال در اصفهان به گذشته این استان بر می‌گردد و در حال حاضر آماری از صنایع فعال در این استان موجود نیست هر چند در چند سال گذشته هیچ کارخانه و صنعت جدیدی در اصفهان ایجاد نشده است.

آمار ۱۲۰ هزار نیروی کار در نساجی به ۳۰ هزار نفر رسیده است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: بیش از نیمی از صنایع تنها با کمتر از ۵۰ درصد تولید در استان اصفهان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از صنایع و کارخانجات شهرک‌های صنعتی تنها با بخشی از ظرفیت خود کارخانه خود را روشن نگه داشته‌اند، ادامه داد: در واقع تعداد واحدهای صنعتی اصفهان رو به کاهش و اشتغال آنها نیز در حال از بین رفتن است.

ملااحمدی بیان کرد : از هشت هزار واحد صنعتی استان، دو هزار و ۳۰۰ واحد مربوط به حوزه نساجی بود که با ۱۲۰ هزار نفر اشتغال فعالیت می‌کردند و این در حالی است که طبق آخرین آمار این رقم به ۳۰ هزار نفر و ۵۰ درصد ظرفیت کار رسیده و این مسئله نشان دهنده تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای نساجی است.

وی گفت: علاوه بر مشکلات تسهیلات بانکی، اقتصاد دولت بنیان که رکود را به همراه داشته بر وضعیت صنایع تاثیرگذار بوده است.

ملااحمدی با انتقاد از وضعیت نامناسب صنایع اصفهان تصریح کرد: متاسفانه بیشتر صنایع با انباشت محصولات و کاهش تولید مواجه شده اند هرچند امیدواریم با مسئله برجام وضعیت صنعت بهبود یابد.

کد خبر 3027805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha