۱۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵
کد خبر: 82875471
T T
۰ نفر

بيش از 2.5 تن موادغذايي غيربهداشتي در مهاباد كشف شد

۱۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵
کد خبر: 82875471
بيش از 2.5 تن موادغذايي غيربهداشتي در مهاباد كشف شد

مهاباد- ايرنا- مدير شبكه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به افزايش 30 درصدي كشف مواد غذايي غير بهداشتي در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: از ابتداي طرح بسيج سلامت نوروزي تاكنون بيش از 2.5 تن انواع مواد غذايي غيرقابل مصرف در اين شهرستان كشف و ضبط شده است.

سامرند مرزنگ روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار كرد: اين مقدار موادغذايي غيرقابل مصرف و غيربهداشتي به ارزش بيش از 80 ميليون ريال در بازديد از مراكز توزيع و عرضه مواد غذايي توقيف شده و به زودي با كسب مجوز از مراجع قضايي امحا مي شود.
وي ادامه داد: از آغاز اين طرح تاكنون تعداد 20 نفر در قالب تيم هاي 2 نفري و در قالب گشت هاي مشترك با فرمانداري، اصناف، دامپزشكي، صنعت و معدن و تجارت، تعزيرات حكومتي، ميراث فرهنگي و گردشگري، شهرداري و نيروي انتظامي بازرسي و نظارت لازم را بر مراكز عرضه دارند.
وي اضافه كرد: در اين مدت بيش از يكهزار و 800 مورد از اماكن عمومي و مراكز عرضه مواد غذايي، اماكن بين راهي و جايگاه هاي عرضه سوخت و غار آبي سهولان، پارك ها و اماكن تفريحي بازرسي شده است.
به گفته وي در 10 روز اول تعطيلات نوروزي 26 مركز تهيه و توزيع مواد غذايي، اماكن عمومي و بين راهي به علت رعايت نكردن موارد بهداشتي به مسئولان قضائي معرفي شده است.
وي از شهروندان خواست تا از خريد مواد غذايي بدون شرايط 9 گانه بسته بندي خودداري كنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گوياي 190 يا شماره تلفن 42442250 واحد بهداشت محيط مهاباد تماس بگيرند و موارد تخلف را اطلاع دهند.
به گزارش ايرنا شرايط 9 گانه شامل نام محصول، نام و آدرس كارخانه توليد كننده، شماره پروانه (ساخت يا كد بهداشتي)، سري ساخت، تاريخ توليد و انقضاء، وزن و شرايط نگهداري است.
طرح بسيج سلامت نوروزي با هدف ارتقا سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزي از 15 اسفند سال گذشته و همزمان با سراسر كشور آغاز شده است و تا 15 فروردين امسال ادامه مي يابد.
3093/3072

سرخط اخبار استان‌ها