۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82706733
T T
۰ نفر

پیش بینی تولید بیش از 3 میلیون تن سیب در كشور

۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82706733
پیش بینی تولید بیش از 3 میلیون تن سیب در كشور

كرج - ایرنا- قائم مقام معاون وزیر در امور بازرگانی و توسعه صنایع وزارت جهاد كشاورزی با اشاره به وضعیت خوب باغ های سیب كشور گفت: امسال تولید بیش از 3 میلیون تن سیب در كشور پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی كاظم نژاد روز سه شنبه در كارگاه بین المللی صادرات محصولات كشاورزی توسط كارشناسان فائو در مركز آموزش عالی امام خمینی(ره) مشكین دشت افزود: هرچند امسال میزان صادرات این محصول به دلیل كاهش قیمت جهانی نسبت به سال گذشته كمتر بوده اما برای رفع كاستی ها تلاش می كنیم.
وی اظهار داشت: امسال با همكاری سازمان خواربار و كشاورزی جهانی یك كارگاه 2 روزه در حوزه توسعه صادرات پایدار برای محصولات كشاورزی تدوین و طراحی كردیم.
كاظم نژاد گفت: مدرسانی را از فائو دعوت كردیم تا در تعامل با بخش خصوصی چالش های حوزه صادرات كشور را شناسایی و با استفاده از دانش روز دنیا و انتقال دانش به توسعه این بخش كمك كنند.
قائم مقام معاون وزیر در امور بازرگانی و توسعه صنایع وزارت جهاد كشاورزی گفت: امیدواریم طی این 2 روز در خدمت بخش خصوصی و دولت، اتحادیه ها و تعاونی ها،به راهكارهایی برای گسترش صادرات محصولات كشاورزی دست یابیم.
وی اظهار داشت: در سال جاری اعداد و ارقام متفاوتی در زمینه صادرات محصولات كشاورزی استخراج شده ولی فرایند نشان می دهد نسبت به سال قبل یك مقدار كاهش صادرات داریم .
وی با بیان اینكه درحوزه صادرات محصولات كشاورزی مشكلات متعدد داریم، گفت: شناسایی بازارهای هدف، كوچك مقیاس بودن تولید، رعایت استانداردهای بین المللی و شناسایی استانداردهای بین المللی از جمله موضوعاتی است كه در كوتاه مدت و بلند مدت صادرات كشور را با مشكل مواجه كرده است.
دركارگاه بین المللی 2روزه مركز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشكین دشت البرز راه های صادرات محصول سیب درختی بررسی و آموزش داده می شود.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
۰ نفر