Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره خبر داد:

کشت کلزا در 150 هکتار از اراضی زراعی شهرستان خرم‌دره

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره از آغاز کشت کلزا در 150 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

کشت کلزا در 150 هکتار از اراضی زراعی شهرستان خرم‌دره

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، علی رضا اسداللهی مدیر با بیان این مطلب افزود: به منظور تحقق اهداف تعیین شده در راستای توسعه کشت دانه های روغنی، اقدام به کشت سه رقم کلزا به نام های «نپتون»، «اوکاپی» و «زوریکا» در کشت و صنعت خرم‌دره شده است .

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت کشت کلزا به منظور تبیین مزایای کشت این محصول و ترغیب کشاورزان به کشت، طی هفته گذشته کلاس های فشرده ای در شهرستان خرم‌‍‌دره به صورت مستمر برگزار شده است .

اسداللهی امکان خرید تضمینی و مصرف بهینه آب را از جمله مزایای کشت دانه روغنی کلزا اعلام و خاطرنشان کرد: محصول کلزا همچنین عملکرد مناسبی در شهرستان خرم‌دره داشته و کشت آن همواره به کشاورزان این شهرستان توصیه می شود .

وی اهمیت تناوب زراعی گندم و کلزا را مورد تأکید قرار داد و افزود: محصول کلزا به دلیل داشتن ریشه های عمیق در تناوب با غلات باعث افزایش تولید غلات شده و در کنترل آفات و بیماری های این محصولات بسیار تأثیرگذار است .

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون کشت کلزا در شهرستان خرم‌دره آغاز شده است، عنوان کرد: سال گذشته 35 هکتار کلزا در این شهرستان کشت شده بود و امسال نیز پیش بینی می شود 150 هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت این دانه روغنی اختصاص یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید