۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۰۴
کد خبر: 81903607
T T
۰ نفر
برنامه هاي رهايي از ركود در دوره پساتحريم اعلام شود

كرج-ايرنا- رئيس اتاق بازرگاني البرز گفت كه با توجه به اين مهم كه در آستانه لغو تحريم ها قرار گرفته ايم، ضروري است دولت و بانك ها رئوس برنامه هايشان را براي رهايي از ركود صنعت به صورت شفاف و قابل اجرا اعلام كنند.

رحيم بنا مولايي روز شنبه در بيست و نهمين نشست شوراي گفت وگوي دولت و بخش خصوصي كه با حضور استاندار و اعضاي شورا برگزار شد، اظهار كرد: با آنكه برجام با موفقيت همراه شده و به زودي صنايع بايد براي رهايي از وضعيت كنوني آماده شوند، اكنون بايد نحوه حمايت دولت از صنعت اعلام شود.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون از برنامه هاي دولت در زمينه هاي مختلف از جمله نحوه گزارش ال سي و ترخيص كالا از گمرك بي خبر هستيم.
رئيس پارلمان بخش خصوصي استان البرز افزود: يكي از مهمترين دغدغه صنايع اين است كه از رتبه بندي و اولويت هاي دولت در خصوص نحوه و چگونگي گشايش ال سي براي ورود مواد اوليه مورد نياز صنعت اطلاع ندارند.
بنا مولايي با اشاره به تدوين كتابچه اي با عنوان سرمايه گذاري در مسير توسعه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت اشاره كرد و گفت:در اين كتابچه اولويت ها براي ايجاد صنعت جديد در نظر گرفته نشده است.
وي ادامه داد: به عنوان مثال در استان البرز صنايع پتروشيمي و غذايي توجيه اقتصادي ندارد و نبايد در اين راستا سرمايه گذاري شود.
رئيس اتاق بازرگاني البرز با ذكر اين نكته كه هم اكنون برخي از كارگاه ها و كارخانه ها به دليل تاخير چند ماهه در پرداخت حقوق كارگران در حال تعطيلي هستند، پيشنهاد كرد كه براي جلوگيري از تعطيلي اين واحدها دولت 50 درصد حقوق عقب افتاده كارگران پرداخت و 50 درصد بقيه توسط كارفرمايان پرداخت شود.
بنا مولايي اظهار كرد: با توجه به اينكه برنامه توسعه در حال بررسي و تدوين است، لذا بخش خصوصي بايد پيشنهادات خود را در زمينه بهبود كسب و كار و توسعه صنعت و مشكلات كارگري و كارفرمايي ارايه دهند.
در پايان اين نشست رئيس اتاق بازرگاني با اشاره به سفر اخير معاون اول رياست جمهوري به استان البرز، گفت:در اين ديدار مسايل و مشكلات صنعت را مورد بحث و برسي قرر داده ايم.
وي افزود: مقرر شد نتايج حاصل از اين بررسي ها توسط استاندار البرز پيگيري شود.
ارائه گزارش تحليلي از آخرين وضعيت و عملكرد اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان ، بررسي نظرات و پيشنهادات فعالان اقتصادي بخش خصوصي استان با موضوع اصلاح قوانين و بهبود محيط كسب و كار در حوزه قانون كار ،اصلاح آئين نامه اجرايي ماده 31 قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاي نظام مالي كشور از ديگر موضوع هاي مورد بررسي در اين نشست بود.
7411/1535

سرخط اخبار استان‌ها