چاقی یکی از عوارض جوامع شهری و صنعتی

21:05 - 29 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۶۲۸۸
عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران چاقی را از عوارض جوامع شهری و صنعتی دانست و از تغذیه غلط و بی تحرکی به عنوان دو عامل اصلی آن نام برد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، فیزیوتراپیست ابراهیم انتظاری در گفتگو با خبرگزاری سلامت بیان داشت: چاقی از عوارض جوامع شهری است که تغذیه غلط و بی تحرکی دو عامل اصلی آن هستند، میزان کالری که به بدن می رسد با میزان کالری که باید سوخته شود متناسب نیست حال در صورتی که این امر به تعادل برسد مسئله چاقی از نظر تغذیه برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین در صورتی که علل چاقی ناشی از مسائل داخلی نظیر کم کاری تیروئید نباشد، ورزش و تحرک بدنی رکن اساسی را در عدم ایجاد چاقی ایفا می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: با وجود این که ورزش و فعالیت بدنی تندرستی و شادابی را به ارمغان می آورد اما متأسفانه عده اندکی از مردم ورزش می کنند و یا این که ورزش های صحیحی انجام نمی دهند، حال در صورتی که ورزش زیرنظر فیزیوتراپیست ها انجام شود بسیاری از عارضه ها کاهش خواهند یافت.

این فیزیوتراپیست متذکر شد: افراد دارای وزن های بالا با کمردرد، زانو درد، درد مچ پا و… مواجه هستند بنابراین هرچقدر که وزن بیشتر باشد عضلات بدن هم بیشتر درگیر خواهند شد، در نتیجه عضلات باید قوی باشند،کار کنند و وزن کمتری داشته باشند تا به عضلات فشارکمتری وارد شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *