خط تولید این ماشین ریز کاشت، صنعت کشاورزی که وابسته به گروه کارخانجات ماشین برزگر همدان می باشد روز چهارشنبه با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی در شهرک صنعتی بوعلی همدان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ منصور رضوانی جلال، رییس سازمان جهاد کشاورزی این استان که در مراسم بهره برداری از خط تولید این ماشین سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: خط تولید ماشین ریزکاشت کشاورزی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال و با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه انواع بذرهای ریز را با فواصل مشخص و به طور یکنواخت و موازی در مزرعه کشت می کند.

رضوانی جلال، با بیان اینکه این ماشین برای بذرهای ریز مانند پیاز، یونجه و کلزا تولید شده است، افزود: با راه اندازی این خط تولید تا حدودی مشکل کاشت دانه های روغنی برای کشاورزان برطرف می شود.

محمد خاوری، نایب رییس هیات مدیره شرکت ماشین های کشاورزی برزگر همدان نیز در این مراسم گفت: قیمت تمام شده این دستگاه در مشابه با دستگاه های خارجی حدود 25 درصد است و دولت برای کشت دانه های روغنی یارانه هایی برای خرید تجهیزات این گیاه در نظر گرفته است.

وی افزود: هم اکنون 77 مدل از ماشین های کشاورزی و تجهیزات کاشت، داشت و برداشت کشاورزی در گروه صنعتی برزگر ساخته و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی تصریح کرد: این شرکت تولیدات خود را به کشورهای تاجیکستان، ارمنستان، عراق و افغانستان نیز صادر کرده است.

خاوری، یادآور شد: این شرکت توانای تولید سالانه حدود 1000 دستگاه ماشین ریزکاشت را دارد.

لازم به ذکر است همدان با تولید سالانه پنج میلیون تن انواع محصول کشاورزی یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور بشمار می آید.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =