افزايش كيفيت و صادرات، رويكرد جهادكشاورزي در توليد تخم مرغ است

سمنان- ايرنا- معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان با اشاره به مهمترين رويكرد وزارت جهادكشاورزي در توليد تخم مرغ گفت: افزايش مصرف سرانه، كيفيت در واحدهاي توليدي و زمينه‌سازي براي صادرات، مهمترين رويكردها در اين زمينه است.

به گزارش ايرنا، مصطفي شاه حسيني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره نهم اكتبر روز جهاني تخم مرغ گفت: سياست‌گذاري و برنامه ريزي براي افزايش مصرف سرانه، بهينه‌سازي واحدهاي موجود در راستاي ارتقاي كيفي تخم مرغ توليدي، افزايش صادرات و ممنوعيت صدور مجوز براي ايجاد واحدهاي جديد، از برنامه هاي وزارت جهاد كشاورزي در اين حوزه است.
وي خاطرنشان كرد: توليد روزانه تخم مرغ در استان سمنان 40 تن در 22 واحد مرغ تخمگذار استان است.
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان گفت: در حال حاضر در استان سمنان 22 واحد فعال مرغ تخمگذار با ظرفيت بيش از يك ميليون قطعه فعال است كه به طور متوسط روزانه 40 تن تخم مرغ از طريق واحدهاي فعال صنعتي و بومي استان توليد و به بازار مصرف عرضه مي شود.
وي با بيان اينكه از توليد سالانه 14 هزار و 700 تني تخم مرغ در استان سمنان بيش از 50 درصد مازاد بر نياز استان است كه از استان خارج مي شود، گفت: سرانه مصرف تخم‌مرغ در جهان به صورت ميانگين 185 عدد و در ايران 190 عدد است.
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان گفت: شهرستان‌هاي آرادان، سرخه و سمنان، بيشترين واحدهاي فعال مرغ تخمگذار در استان را دارند.
تخم مرغ علاوه بر يك وعده غذايي، عنصر هميشگي در پخت بسياري از غذاهاست و به عنوان يك منبع غذايي طبيعي و كامل با داشتن مواد غذايي استثنايي و داراي پروتئين با كيفيت بالا، مقادير قابل توجهي از ويتامين ها و مواد معدني ضروري است.
تخم مرغ منبع خوبي از پروتئين هاي ارزان قيمت با كيفيت بالاست و علاوه بر پروتئين حاوي تمام اسيدهاي آمينه ضروري براي بدن است.
6103/6026 خبرنگار: مصطفي دهقان ** انتشاردهنده: جانعلي فتحي

سرخط اخبار استان‌ها