۲۳ دی ۱۳۹۴، ۹:۲۰

مديرعامل سازمان تعاون روستایی استان قزوین:

یک‌هزار تن بذر گواهی‌شده در استان قزوین توزيع شد

یک‌هزار تن بذر گواهی‌شده در استان قزوین توزيع شد

قزوین- مديرعامل سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: در سال زراعی۹۴-۹۳ بيش از یک‌هزار تن بذر گواهی‌شده در بين كشاورزان استان توزیع‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناطق معین الدین در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینكه واحد تولید و فرآوری بذور گواهی‌شده شركت تعاونی تولید روستایی سگزآباد در سال زراعی ۹۴-۹۳ اقدام به تولید، فرآوری و توزیع بذر كرده است اظهار كرد: در این سال زراعی یک‌میلیون و ۹۴۴ هزار و ۲۰۵ كیلوگرم بذر گواهی‌شده در بین كشاورزان استان توزیع شد.

وی با اشاره به اینكه منابع تولید و توزیع در جامعه روستایی با تعاون سامان می‌یابد، گفت: تعاون به‌عنوان یک عنصر کلیدی در توسعه روستایی است.

مديرعامل سازمان تعاون روستایی استان قزوین، میزان توزیع جو رقم بهمن گواهی‌شده را یک‌میلیون و ۳۲۳ هزار و ۹۹۰ كیلوگرم، ارقام مختلف جو سه هزار و ۲۱۵ كیلوگرم و گندم پیشتاز ۶۱۷ هزار كیلوگرم در استان قزوین عنوان كرد.

معین الدین تصریح كرد: تولید بذر سالم و ایجاد شرایط لازم و ضروری برای کنترل عوامل تهدیدکننده و نظارت کارشناسان منجر به پایداری تولید می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: بذر گواهی‌شده تحت نظارت کارشناسان کشاورزی، ضدعفونی شده كه این بذور استاندارد و عاری از علف هرز عملكرد بالایی در تولید به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان قزوین یادآور شد: هرگونه کمبود بذر در استان قزوین سریعاً برای حمایت از کشت كشاورزان و زیر نظر اداره جهاد کشاورزی توزیع خواهد شد.

 

کد خبر 3023775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha