۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۳۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۲۸-۰۲-۱۳۹۶
کد ۵۳۹۷۳۴
انتشار: ۲۲:۰۹ - ۲۸-۰۲-۱۳۹۶

دختران این روغن را از رژیم غذایی خود حذف کنند

اسیدهای چرب پلی اشباع نشده اُمگا-۶ می تواند منجر به بروز رفتار تنبلی، بخصوص در زنان، شده و همچنین در بروز دیابت نقش دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یافته های محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا نشان می دهد مصرف بیشتر دانه ها و مغزیجات غنی از اُمگا-۶ و روغن های گیاهی نظیر روغن سویا به شکل قابل توجهی موجب افزایش رفتار بی تحرک در دختران نوجوان می شود.

سانجی گوش، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد وجود اسیدهای چرب امگا-۶ در رژیم غذایی ارتباط قوی ای با سبک زندگی بی تحرک در دختران نوجوان و ارتباط ضعیفی با دیابت در بین زنان بزرگسال دارد.»

در این مطالعه، داده های بدست آمده از ۲۱ کشور در اروپا که عمدتا مربوط به دختران نوجوان و میزان گلوکز خون زنان بزرگسال بود بررسی شد.

آنها دریافتند ارتباط قابل توجهی در نوع رفتار بی تحرک دختران ۱۱ ساله و امگا-۶ در رژیم غذایی شان وجود دارد.
برچسب ها: رژیم غذایی
ارسال به دوستان
پی‌اس‌جی علیه امباپه: خبری از مراسم خداحافظی نیست! سفری به اعماق جهنم در جست‌وجوی اسرار مهم خورشیدی صادق زیباکلام : تفاوتی میان قالیباف و رسایی نیست / دو هفته به مشارکت ۵۰۰ هزار رأیی می‌خندند و تمام می شود! درد زیر دنده چپ در مردان ، زنان و بارداری نشانه چیست ؟ + درمان فرهیختگان : حمله به وزیر کشور بعد از حماسه نامیدن مشارکت ۸ درصدی / این که نفر اول تهران رأی کمتر از ۹ درصد واجدان شرایط رأی دادن را دارد، یعنی چه؟ ثروتمندان بیت کوین چه کسانی هستند؟ چرا برخی از افراد خواب راحت ندارند؟ آقای رائفی پور! این چند سوال را هم درباره واریزی ها جواب بده: از اخوی گرامی تا خورشید خانم و دیگران کدام کشور انرژی خورشیدی بیشتری تولید می‌کند؟ (+ اینفوگرافی) مرز منظومه شمسی کجا است؟ چرا بعضی وقت‌ها «زمان» زود می‌گذرد؟ مخترع دینامیت کیست؟ کشف سنگ‌نگاره‌های باستانی در صحرای سوزان؛ یادگاران دورانی سرسبز در ۴ هزار سال پیش سلول های بدن شما می‌توانند حتی در یک روز پیر شوند! کانسپت های عجیب آمریکایی در دهه 90 میلادی؛ از بیوک سیلو تا مرکوری MC4 (+عکس)
وبگردی