۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶
کد خبر: 82341426
T T
۰ نفر
39 كشور جهان محتاج دریافت كمك های غذایی هستند/ جنوب آفریقا بدترین شرایط

تهران- ایرنا- سازمان كشاورزی و خواربار سازمان ملل متحد (فائو) در گزارش ماه دسامبر 2016(آذر-دی) تولید محصولات كشاورزی و غذایی این سازمان اعلام كرد، 39 كشور جهان محتاج دریافت كمك های غذایی هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، فائو در اكتبر 2015 (مهر-آبان) شمار كشورهای محتاج دریافت كمك های غذایی در جهان را 35 كشور اعلام كرده بود و این تعداد اكنون به دلیل تغییر آب و هوا و اقلیم زمین به 39 كشور افزایش یافته است.
بر اساس گزارش فائو، در سال 2016 جنگ های داخلی و شوك های مرتبط با تغییر آب و هوا، به شدت بر امنیت غذایی جهان تاثیر منفی گذاشته و شمار كشورهای محتاج دریافت كمك غذایی را افزایش داده است.
فائو افزود: در حالی كه به دلیل بهبود شرایط كشت غلات، چشم انداز عرضه جهانی این محصولات خوب است، خطر تاثیرات ناشی از خشكسالی های اخیر كه عامل اصلی گسترش منازعات و كشمكش ها بوده است، همچنان تهدید می كند.
بنا به پیش بینی فائو، برداشت غلات در سال 2017 خوب است اما ممكن است خطر گرسنگی در برخی مناطق به دلیل تجربه سال های كم محصول تشدید شود.
در جنوب آفریقا كه تاثیر پدیده ال نینو به شدت تولید محصولات غذایی را در سال 2016 كاهش داده است، انتظار می رود در طول ماه های ژانویه (دی-بهمن 1395) تا مارس 2017 (اواسط اسفند تا اواسط فروردین 1397) شمار افرادی كه از خارج كشور كمك دریافت می كنند به طور چشمگیری در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزایش یابد.
همچنین در مناطقی كه بدترین شرایط اقلیمی را تجربه می كنند به ویژه در ماداگاسكار (واقع در سواحل جنوب شرقی افریقا)، مالاوی (واقع در جنوب شرق آفریقا) و موزامبیك (واقع در جنوب آفریقا)، نرخ كوتاه قدی كودكان به طور چشمگیری بالا رفته است.
در برخی مناطق ناكافی بودن ذخیره غلات و حبوبات به دلیل برداشت كم محصول برای 2 سال پیاپی، ممكن است كشت و كار را در سال آبی پیش رو محدود كند.
بر اساس گزارش ماه دسامبر فائو، این سازمان در كنار دولت های جهان برنامه هایی برای حمایت از كشاورزی اجرا می كند تا امكان دسترسی را به نهادهای اصلی كشاورزی بهبود بخشد.
اقتصام**1063**1561**خبرنگار:رفعت كرمی مهر**انتشاردهنده:مژگان توانا
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد