۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۳۳
کد خبر: 81951381
T T
۰ نفر
بيش از هشت هزار تن خرماي بوشهر به خارج كشور صادر شد

بوشهر- ايرنا- رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان بوشهر گفت: در 10 ماه گذشته هشت هزار و 230 تن محصول خرماي اين استان به خارج كشور صادر شده است.

به گزارش ايرنا، محمدتقي منوچهري روز شنبه در نشست با كارشناسان باشگاه ايزبورگ روسيه در بوشهر با اشاره به قابليت‌هاي مهم اين استان درحوزه اقتصادي و كشاورزي افزود: سالانه از شش ميليون اصله نخل موجود در استان بوشهر 155 هزار تن خرما توليد و بخش عمده اي از آن صادر مي شود.
وي با بيان اينكه صادرات محصولات كشاورزي در اولويت برنامه هاي اين سازمان است ادامه داد: اين استان با داشتن قابليت‌هاي فراوان در بخش سبزي و صيفي جات سالانه ظرفيت صادرات هفت هزار و 700 تن شويد، 200 هزار تن گوجه فرنگي خارج فصل، 15 هزار تن كدو، 15 هزار تن بادمجانو پنج هزار تن فلفل دلمه را به خارج كشور دارد.
منوچهري بيان كرد: پرورش زنبور عسل يكي ديگر از ظرفيت‌هاي استان بوشهر است كه با توجه به توليد بهترين نوع عسل در بوشهر زمينه صادرات 30 تن عسل از اين استان در سال فراهم است.
وي افزود: با توجه به اينكه خواستگاه كشت گياه آلوئه ‌ورا (صبرزرد) در زمينهاي كم آب استان بوشهر فراهم است در زمان حاضر امكان صادرات دو هزار تن الوئه ‌ورا از استان به خارج كشور وجود دارد.
6047/6043

سرخط اخبار استان‌ها