يك طرح دامداري در آبيك به بهره برداري رسيد

قزوين - ايرنا - همزمان با سفر كاروان تدبير و اميد به استان قزوين و با حضور وزير جهاد كشاورزي، طرح پرورش گاو شيري در شهرستان آبيك افتتاح و به بهره برداري رسيد. به گزارش ايرنا، معاون بهبود توليدات دامي ، معاون باغباني و معاون آب و خاك وزير نيز در اين مراسم حاضر بودند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، در مراسم بهره برداري از يك واحد پرورش گاو شيري دو هزار راسي (توليد شيرخام و گوشت قرمز) معاون بهبود توليدات دامي، معاون باغباني و معاون آب و خاك وزير جهاد كشاورزي نيز حضور داشتند.
براي اجراي اين طرح 440 ميليارد ريال هزينه شده است.
با افتتاح و بهره برداري از اين طرح، زمينه اشتغال 100 نفر به صورت مستقيم و 200 نفر به صورت غير مستقيم در منطقه فراهم خواهد شد.
همچنين اين واحد دامي در زميني به مساحت 100 هكتار و با 55 هزار متر مربع زيربنا قادر به توليد 25 تن شير به صورت روزانه است.
توليد شير پاك براساس استانداردهاي جهاني با بالاترين ميزان چربي و پروتئين در كشور، دارنده تنها گله رجيستر نژاد سيمينتال در كشور و مركز توليد نهاده هاي ژنتيكي گاو دو منظوره سيمينتال، فروش شير با بالاترين قيمت (17 هزار ريال) و پائين ترين قيمت تمام شده آن در كشور، استفاده از ماشين آلات و تجهيزات پيشرفته همگام با صنعت جهاني از ويژگي هاي برتر اين واحد دامي است.
سفر وزير جهاد كشاورزي در حاشيه سفر رئيس دولت تدبير و اميد و هيات همراه به استان قزوين بوده است.
رئيس جمهوري ساعتي پيش پس از ورود به قزوين در ورزشگاه شهيد رجايي اين شهر با مردم ديدار و گفت و گو كرد.
حضور در جمع علما و ائمه جمعه، نشست با نخبگان و فعالان اقتصادي، خانواده معظم ايثارگران و شهدا و شركت در شوراي اداري مديران از ديگر برنامه هاي اعلام شده سفر دو روزه دكتر روحاني به استان قزوين است.
3013/8054* خبرنگار: رضااولادي/انتشار دهنده: رضا اسدي

سرخط اخبار استان‌ها