۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82406310
T T
۰ نفر
سوسيس و كالباس خرد شده فله اي ،  تهديدي براي سلامت شهروندان

شيراز - ايرنا - مسئول بهداشت محيط مركز بهداشت شهداي انقلاب شيراز عرضه سوسيس و كالباس خرد شده فله اي را تهديدي براي سلامت شهروندان دانست و از مردم خواست از خريد مواد غذايي فله اي و خرد شده پرهيز كنند .

به گزارش دريافتي يكشنبه ايرنا ، مرجان مشتاقي مقدم گفت:‌يكي از انبارهاي نگهداري مواد غذايي بدون تاريخ اعتبار و غير قابل عرضه را كارشناسان بهداشت محيط مركز بهداشت شهداي انقلاب كشف كردند.
وي ادامه داد:‌يكي از ترفندهاي سودجويان، تهيه سوسيس، ‌كالباس، ‌قارچ، ‌خيارشور و اينگونه مواد بدون تاريخ اعتبار يا فاسد و كپك زده است كه پس از خرد كردن و يا رنده شدن، ‌در اختيار برخي اصناف به ويژه اصناف بدون مجوز بهداشتي و فروشندگان دوره گرد مواد غذايي قرار داده مي شود و در تهيه موادي مانند پيتزا و ‌ساندويچ از آنها استفاده مي شود.
او افزود: هر چند برخي خريداران از اين مسايل آگاه هستند اما گاهي متصديان بيرون برها و فست فودها و بانوان خانه دار، بدون آگاهي از آلوده بودن مواد اوليه و تنها به دليل قيمت كم تر، اينگونه مواد را خريداري و استفاده مي كنند.
مسئول بهداشت محيط مركز بهداشت شهداي انقلاب اضافه كرد:بازرسان تمام مراكز معتبر و داراي مجوز بهداشتي را به صورت مداوم بازرسي مي كنند و از نظر مواد اوليه به طور مرتب بررسي و نظارت مي شود، بنابراين كنترلي بر ساير مراكز متخلف به ويژه دوره گردها و افراد بدون مجوزي كه در مكان هاي ناشناس فعاليت دارند، نمي شود و مردم بايد از خريداري مواد غذايي از مراكز نامطمئن خودداري كنند.
مشتاقي مقدم خواستار توجه به هشدارها شد و گفت : با توجه به هشدارهاي بازرسان بهداشت محيط، در هنگام خريد مواد اوليه اصول لازم رعايت و در صورت اطمينان از فروشندگان مواد اوليه، باز هم از خريد انواع مواد غذايي فله اي و بدون مجوز، خودداري شود.
او گفت:‌ سامانه كشوري 190، آماده دريافت پيشنهاد، ‌انتقاد و گزارش هاي مردمي در زمينه مسايل مختلف بهداشت محيط در سراسر كشور است.
دريافت خبر : نيكنام خشنودي ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالك زاده
6113 /1876

سرخط اخبار استان‌ها