کد خبر: ۹۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۴ - 2016January 05
شفا آنلاین>تغذیه>معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کارخانجات باید نشانگر رنگی تغذیه‌‎ای را بر روی محصولات خود نصب کنند.

به گزارش شفا آنلاین، کبری ناصری امشب در نشست خبری اظهار داشت: تاکنون 20 درصد از مقادیر نمک، قند و روغن در تولید اقلام غذایی کاهش‌ یافته است.

وی با بیان اینکه تمامی کارخانجات مواد غذایی از نیمه سال جاری موظف شده‌اند برای آگاهی مصرف‎کننده نشانگر رنگی تغذیه‌ای بر محصولات خود نصب کنند، گفت: نباید تا پایان سال جاری فرآورده‌ای فاقد این برچسب در بازار به فروش برسد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: نشانگر رنگی تغذیه‌ای راهنمایی مهم برای نشان دادن اطلاعات تغذیه‌ای محصولات غذایی است.

ناصری تصریح کرد: تمامی محصولات غذایی و آشامیدنی به‌جز شکر، نمک، قند و آب که از وزارت بهداشت پروانه می‌گیرند مشمول این نشانگر هستند.

وی ادامه داد: این نشانگر با رنگ‌های قرمز، نارنجی و سبز نمادی از میزان قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس است.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: برچسب‌های تغذیه‌ای به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا در شلوغی و ازدحام فروشگاه‌ها و در بین محصولات و تبلیغات نام‌های تجاری امکان خواندن راحت و تحلیل و انتخاب سالم و مناسبی را داشته باشد.

ناصری ادامه داد: درج نشانگر روی برچسب مواد غذایی که فقط عملیات فرآوری فیزیکی روی آن‌ها انجام می‌شود مانند عرقیات، خرما، ادویه‌جات خالص، عسل، حبوبات و دم‌نوش‌های خالص و طبیعی اختیاری است.

وی افزود: امیدواریم مصرف‌کنندگان در هنگام خرید محصول به برچسب‌های محصولات غذایی که با رنگ‌ها سبز(کم)، نارنجی(متوسط) و قرمز(زیاد) مشخص شده‌اند دقت کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: