۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۹:۳۳
کد خبر: 82723548
T T
۰ نفر
پيش بيني كسب 200 ميليارد تومان درآمد باغداران كيوي در گيلان

رشت - ايرنا - همزمان با آغاز فصل برداشت محصول كيوي، معاون بهبود توليدان گياهي سازمان جهاد كشاورزي گيلان پيش بيني كرد كه كيوي كاران استان در سال جاري حداقل 200 ميليارد تومان از بابت فروش محصول درآمد كسب كنند.

حبيب جهانساز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : هم اكنون سطح باغات كيوي استان پنج هزار و 681 هكتار است كه پيش بيني مي شود امسال 140 هزارتن محصول كيوي به ارزش 200 ميليارد تومان برداشت شود.
وي گفت : هر سال حدود 30 تا 35 درصد اين محصول به كشورهاي همسايه صادر مي شود و بيش از 10 هزار بهره بردار از مزايا و ارزش توليدات بهره مند هستند.
به گفته جهانساز، برداشت محصول كيوي تا اواخر آذرماه به طول مي انجامد و با بهره برداري از صنايع تبديلي و تكميلي و نيز ايجاد ظرفيت هاي جديد اين محصول مي تواند نقش عمده اي در اشتغال روستايي و ايجاد ارزش افزوده داشته باشد.
درختچه كيوي، بومي شمال چين است و در نيوزيلند از قرن 20 كشت مي شد و به عنوان انگور فرنگي چيني شناخته شده بود. كيوي مواد مغذي و كالري كم دارد، خواص درماني مصرف كيوي شامل حفظ پوست و بافت سالم، كاهش فشار خون و جلوگيري از بيماري قلبي و سكته است.
كيوي سرشار از ويتامين C است، ميوه كيوي از نيوزيلند، به سراسر جهان گسترش يافته است و در حال حاضر در مقياس تجاري در بسياري از كشورهاي اروپايي و كاليفرنيا در شمال امريكا رشد كرده است.
خبرنگار : ابراهيمي ** انتشاردهنده:كبيري
6070/2007

سرخط اخبار استان‌ها