۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۱
کد خبر: 82253054
T T
۰ نفر

كشت محصولات گلخانه اي در هرمزگان آغاز شد

۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۱
کد خبر: 82253054
كشت محصولات گلخانه اي در هرمزگان آغاز شد

بندرعباس – ايرنا - مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان گفت: كار كشت محصولات گلخانه اي در سطح 127هكتار گلخانه دراين استان آغاز شد.

مسعود گرگيج يكشنبه درگفت وگو با خبرنگار ايرنا از گوجه فرنگي، فلفل، بادمجان و همچنين خيار بعنوان مهم ترين محصولات توليدي گلخانه ها در هرمزگان نام برد.
وي به هماهنگي و همراهي بهره برداران كشت هاي متراكم با كارشناسان و مروجين كشاورزي و عمل به توصيه هاي آنان اشاره و پيش بيني كرد امسال نسبت به سال زراعي گذشته ميزان توليد اينگونه محصولات با 10درصد افزايش به 27هزارتن افزايش يابد.
مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان استفاده از نشاء سالم و رعاليت اصول فني با استفاده از جديد ترين فن آوري هاي بكارگرفته شده در كشت متراكم را از ديگر ويژگي هاي كشت امسال دراين استان ذكر كرد
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان آمده است 90درصد از مجموع 127هكتار گلخانه اين استان با توليد سالانه حدود41هزارتن محصول به كشت سبزي و صيفي و 10درصد نيز به توليد انواع نشاء و همچنين انواع گل هاي زينتي فصلي و موز اختصاص دارد.
دراين اطلاعات ميزان توليد محصول گوجه فرنگي و خيار در كشت سنتي يا همان غرقابي سالانه بين 25تا 40تن و برداشت همين محصولات در كشت گلخانه اي 350تا 424تن در هكتار اعلام و گفته شده كه سالانه 9هزارتن محصول توليدي گلخانه هاي هرمزگان به خارج از كشور صادرمي شود.
صرفه جويي در مصرف كود و سم، توليد محصول با بازارپسندي بالا و صرفه جويي در مصرف آب و برق و بذر از ديگر مزيت هاي كشت متراكم يا گلخانه اي در مقايسه با كشت هاي سنتي و غرقابي عنوان شده است.
وسعت زمينهاي كشاورزي هرمزگان 162هزار هكتار با توليد سالانه دو ميليون و 100هزارتن محصول زراعي با محوريت توليد سبزي و صيفي خارج از فصل و باغي اعلام شده است.
6149/6048
خبرنگار: رضا گيلاني** انتشار دهنده : خليل تنيده

سرخط اخبار استان‌ها