عرضه کالا‌های اساسی در سامانه بازارگاه بعد از ماه رمضان

9:27 - 21 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۸۵۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
عرضه کالا‌های اساسی در سامانه بازارگاه بعد از ماه رمضان
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از موافقت وزارت جهاد کشاورزی با عرضه کالا‌های اساسی در سامانه بازارگاه بعد از ایام عید خبر داد و گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در ایام عید و ماه رمضان عرضه کالا در حال حاضر به‌صورت سنتی انجام خواهد شد.

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، در رابطه با موجودی و وضعیت کالا‌های اساسی در آستانه ماه رمضان و شب عید در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: می‌توان گفت در حال حاضر کالا‌های اساسی به وفور در بازار وجود دارند، اما کالا‌ها با چالش نوسان قیمت مواجه شده‌اند.

وی علت افزایش قیمت برخی از کالا‌ها را نوسان نرخ ارز و عدم تناسب عرضه و تقاضا دانست و گفت: علت عدم تناسب عرضه و تقاضا، توزیع قطره چکانی کالا توسط تولیدکننده است. 

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در ادامه افزود: با توجه به پیگیری‌هایی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام شد، بخشی از توزیع شکر و برنج هندی به اتحادیه بنکداران مواد غذایی واگذار شد.

کنگری با اشاره به اینکه شکر در روز‌های اخیر کاهش قیمت داشته و از حدود ۴۰ هزار تومان به ۳۴ هزار تومان رسیده است، اعلام کرد: توزیع شکر را توسط اتحادیه بنکداران آغاز کرده‌ایم و انتظار داریم قیمت شکر به حدود ۲۸ هزار تومان برسد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی همچنین از افزایش قیمت خرما، سویا و حبوبات در آستانه ماه رمضان خبر داد و گفت: قیمت سویا افزایشی حدود ۱۰۰ درصدی داشته و این محصول غذایی از ۲۳ هزار تومان به ۵۴ هزار تومان رسیده است.

 وی با اشاره به اینکه ممکن است در روز‌های آینده توزیع خرما نیز به اتحادیه بنکداران واگذار شود، اعلام کرد: در صورت توزیع خرما توسط این اتحادیه پیش‌بینی می‌شود قیمت آن ۳۰ الی ۳۵ درصد کاهش داشته باشد.

کنگری همچنین گفت: براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی توزیع کالا‌ها در سامانه بازارگاه به بعد از عید موکول شده؛ چرا که اجرای توزیع کالا در این سامانه زمان‌بر است و مردم در ماه رمضان باید بدون تاخیر به کالا دسترسی داشته باشند.

به گفته رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، بعد از ایام تعطیلات و ماه رمضان بنکداران برای دریافت کالا باید در سامانه بازارگاه سفارش خود را ثبت و کالا را دریافت کنند و براین اساس نظام توزیع کالا تغییر خواهد کرد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *