arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۷۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۷

جهانگیری: می‌توانیم محرومیت را از مناطق محروم برطرف کنیم

جهانگیری هرمزگان را در زمینه کشاورزی استانی مهم دانست و گفت که متأسفانه برخی از مناطق استان هرمزگان جزء مناطق محروم هستند و مناطق روستایی هرمزگان از عقب‌ماندگی خاصی برخوردار هستند. فکر می‌کنم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده می‌توانیم محرومیت را از مناطق محروم سراسر کشور برطرف کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جهانگیری: می‌توانیم محرومیت را از مناطق محروم سراسر کشور برطرف کنیم

اسحاق جهانگیری در بدو ورود به بندرعباس در جمع خبرنگاران، افزود: استان هرمزگان از استان‌های مهم و راهبردی کشور است.

وی با بیان اینکه مردم استان هرمزگان و خصوصاً بندرعباس در تاریخ ایران چه در دوران مبارزه با استعمارگران چه در دوران پیروی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی همواره نقش کلیدی و محوری داشته‌اند، اظهار کرد: مردم هرمزگان همواره پشتیبان جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند.

جهانگیری با اشاره به اینکه ازلحاظ اقتصادی استان هرمزگان یکی از اساسی‌ترین استان‌های کشور است، اضافه کرد: هرمزگان نقش اصلی در تجارت کشور دارد و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بنادر کشور در این استان قرار دارد که سالانه میلیون‌ها تن کالا از هرمزگان صادرات و واردات می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور بابیان اینکه کالاهای اساسی و مهمی از بنادر شهید رجایی و شهید باهنر به‌صورت ترانزیت وارد می‌شود، عنوان کرد: ازنظر صنعتی هرمزگان یکی از استان‌های مهم است که میزان تولید آلومینیوم و فولاد در این استان شاخص است.

وی ادامه داد: در صنعت نفت و گاز نقش هرمزگان بسیار استراتژیک است به‌خصوص باوجود پالایشگاه‌های موجود در استان به‌ویژه پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس.

جهانگیری هرمزگان را در زمینه کشاورزی استانی مهم دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مناطق استان هرمزگان جزء مناطق محروم هستند.

وی بابیان اینکه به‌خصوص مناطق روستایی هرمزگان از عقب‌ماندگی خاصی برخوردار هستند و رنج می‌برند، تصریح کرد: در این سفر برخی واحدهای صنعتی و عمرانی افتتاح خواهد شد که مهم‌ترین آن آب‌شیرین‌کنی است که آب آشامیدنی مردم هرمزگان و چند استان دیگر را تأمین می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه 1200 طرح اشتغال‌زایی روستایی در سراسر کشور تهیه‌شده که در سفر به منطقه احمدی هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اضافه کرد: با همکاری بنیاد مستضعفان، معاونت توسعه روستایی رئیس‌جمهوری و استاندار هرمزگان برنامه‌ای تهیه‌شده تا منطقه احمدی را از محرومیت بیرون بیاوریم.

وی بابیان اینکه مناطق این گونه‌ای در سراسر کشور مشخص‌شده است، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از کارهایی که در دستور کار قرارداد، برنامه‌ریزی برای رفع محرومیت نمونه‌هایی از مناطق محروم با کمک نهادهای عمومی بود که اولین منطقه قلعه گنج در استان کرمان بود که از چهار سال قبل با همکاری بنیاد مستضعفان، معاون توسعه روستایی رئیس‌جمهوری و استانداری کرمان آغازشده و منطقه احمدی دومین منطقه برای رفع محرومیت در کشور است.

جهانگیری در پایان گفت: فکر می‌کنم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده می‌توانیم محرومیت را از مناطق محروم سراسر کشور برطرف کنیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جهانگیری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
شش سالی میشه که مدام میگویید ما میتوانیم. چرا اقدام نمیکنید؟ منتظر چی هستید؟
نظرات بینندگان