۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰
کد خبر: 82710859
T T
۰ نفر
معاون وزیرجهادكشاورزی: توریسم به كمك سبد درآمدی روستایی می آید

كرج-ایرنا-معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج وزارت جهاد كشاورزی با اشاره به اهمیت صنعت توریسم در كمك به سبد درآمدی روستائیان كشور گفت: برای تحقق این امر اقداماتی آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، اسكندر زند روز شنبه در كارگاه آموزشی بین المللی توریسم روستایی در مركز آموزش عالی امام خمینی(ره)مشكین دشت استان البرز افزود: براین اساس برنامه هایی در زمینه تبادل تجارب با كشورهای مختلف و موسسه های بین المللی مانند APO صورت گرفته است.
وی بیان كرد: وزارت جهاد كشاورزی در زمینه توریسم روستایی مسئولیت مستقیم ندارد لیكن این وزارتخانه از طریق كشاورزان روستانشین اعمال مسئولیت می كند.
زند ادامه داد: حدود 50 درصد ساكنان روستاهای كشور كشاورزان هستند كه در خدمات و صنعت كشاورزی اشتغال دارند.
وی با اشاره به اینكه یكی از جنبه های پرجاذبه روستاها، فضای گردشگری آنهاست، اظهار داشت: بر همین اساس در كارگاه آموزشی بین المللی توریسم كه امروز در البرز برگزار شده از 17 كارشناس از 12 كشور دعوت شده است تا تجارب خود را ارائه كنند.
وی محور استقرار مردم در روستاها را موضوع درآمد عنوان كرد و گفت: در گذشته روستاها كاملا خودكفا بودند و درآمد داشتند ولی امروز روز به روز جمعیت روستاها كاسته می شود.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد كشاورزی افزود: باید برای روستائیان از راه های مختلف درآمد ایجاد كنیم بعضی از روستاهای كشور جاذبه توریستی دارند كه به نظر می رسد دنیا به آن اقبال خوبی دارد و در ایران باید به آن پرداخته شود.
در كارگاه آموزشی بین المللی توریسم روستایی كه به مدت پنج روز در مركز آموزش عالی امام خمینی(ره) مشكین دشت فردیس البرز ادامه دارد، راه های توسعه این صنعت ارائه می شود.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
۰ نفر