۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶
کد خبر: 82593046
T T
۰ نفر
رئیس اتحادیه مرغداران سمنان: نوسانات قیمت مرغ به ضرر تولیدكنندگان استان است

سمنان- ایرنا- رئیس اتحادیه مرغداران استان سمنان گفت: نوسانات قیمت مرغ و كاهش قدرت خرید مردم به دلیل افزایش قیمت، از چالش های اساسی تولیدكنندگان مرغ و به ضرر آنها در استان است.

حسین پیوندی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ضررهای پی درپی به دلیل افزایش و كاهش قیمت ها، رغبت تولید مرغ را از تولید كنندگان استان سمنان گرفته است و باید وزارت جهادكشاورزی برنامه های جدیدی را برای كنترل قیمت ها اتخاذ كند.
وی افزود: در فروردین 96 قیمت مرغ در بازار سمنان به ازای یك كیلوگرم پنج هزار و 700 تومان بود، درحالی كه در میانه اردیبهشت این منبع غذایی به ازای یك كیلوگرم هفت هزار و 300 تومان در بازار به فروش می رسید.
پیوندی تصریح كرد: نوسانات قیمت مرغ در بازار سمنان مربوط به یك دوره زمانی خاص نیست و با وجود تاكید وزیر جهادكشاورزی برای ثبات قیمت، همچنان شاهد افزایش و كاهش قیمت ها هستیم و این نوسان قیمت به سود تولیدكننده و مصرف‌كننده نیست كه موجب ایجاد تردید در تصمیم گیری و برنامه ریزی تولیدكننده می شود.
رئیس اتحادیه مرغداران استان سمنان با بیان این كه تعطیلی تعداد قابل توجهی از مرغداری های استان به تحریم ها مربوط نیست، گفت: فقدان مدیریت قیمت در بازار مرغ برای جلوگیری از نوسانات قیمت، برخی مرغداران را تا مرز ورشكستگی كشانده است.
پیوندی گفت: هم اكنون شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار سمنان هستیم اما این قیمت واقعی نبوده و باید با رویكرد مناسب، قیمت مطلوب گوشت مرغ برای تولیدكننده هفت هزار و 500 تومان در بازار ثابت بماند.
وی تصریح كرد: با افزایش قیمت مرغ ، خوراك طیور نیز قیمت چند برابری به خود می گیرد و بعد از یك دوره زمانی و بازگشت قیمت مرغ به قیمت واقعی، خوراك طیور همچنان با افزایش قیمت به مرغداران عرضه می‌شود.
رئیس اتحادیه مرغداران استان سمنان تصریح كرد: قیمت ذرت در بازار سمنان به دلیل افزایش قیمت مرغ در اواسط اردیبهشت به 920 تومان رسید در حالی كه در فروردین امسال قیمت آن در سمنان 800 تومان بود.
از 460 واحد مرغداری در استان سمنان 401 واحد پرورش دهنده مرغ گوشتی است كه حدود 12 درصد آنها غیرفعالند، میزان مصرف گوشت مرغ مردم استان روزانه 36 تن است و بیش از 75 درصد مرغ تولیدی استان سمنان به تهران ارسال می شود.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ كانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه كنید.

سرخط اخبار استان‌ها