۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۵۰
کد خبر: 82664379
T T
۰ نفر

قشم - ایرنا - رئیس مركز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران گفت: پیگیری استفاده از نشان حلال روی محصول های تولیدی به ویژه مواد غذایی در جهت صادرات یك ضرورت است.

به گزارش ایرنا ، بهروز جنت پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نصب نشان ویژه حلال بر روی محصول های تولیدی صادرات محور باید مورد توجه قرار گیرد زیرا می تواند به جلب بازار كشورهای مسلمان كمك كند و این امر یكی از برنامه های اصلی همایش بین المللی مشهد در آذرماه خواهد بود.
وی ادامه داد: مواد غذایی ایران و سایر كشورهای اسلامی بر اساس قوانین اسلام به طور طبیعی به روش حلال تولید می شوند اما برای ارایه به مسلمانان در هر نقطه از جهان و همچنین سایر مصرف كنندگان باید نشان حلال بر روی محصولات تولیدی نصب شود.
رییس مركز تحقیقات حلال گفت: نشان حلال جهت نصب بر روی محصولات تولیدی طراحی شده و با توجه پیشرفت ایران در حوزه تولید محصولات غذایی ، استفاده از این نشان روی محصولات صادرات محور می تواند شمار بیشتری از مسلمانان و بازار دیگر ادیان را به خرید این محصولات ترغیب كند.
او اضافه كرد: اداره كل غذا و داروی منطقه آزاد قشم با برخورداری از پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی و تاییدیه سازمان غذا و دارو، به عنوان مركز آزمایشگاهی معتبر می تواند در آینده نزدیك خدمات مرتبط با نشان حلال را به تولید كنندگان و وارد كنندگان محصولات غذایی ارایه كند.

** جزیره هنگام به مركز گردشگری حلال ایران تبدیل می شود
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز از سیاست های اجرایی این سازمان برای تبدیل جزیره هنگام به مركز گردشگری حلال خبر داد.
حمیدرضا مومنی گفت: هنگام با 33 كیلومتر مربع وسعت و برخورداری از ظرفیت های مناسب می تواند به مركز گردشگری حلال كشور تبدیل شود و با جلوگیری از ورود خودرو و فعالیت های صنعتی به این جزیره شرایط برای تحقق این سیاست و ایجاد گردشگری پاك و حلال فراهم می شود.
وی افزود: آرامش و امنیت دو مساله مهمی است كه با گردشگری رابطه مستقیم دارند و جزیره هنگام در این زمینه از ویژگی های لازم برخوردار است و با كمك مركز ملی تحقیقات ایران و سازمان غذا و دارو می توان بهترین شرایط را برای رونق گردشگری حلال در جزیره هنگام ایجاد كرد.
پیش نشست همایش بین المللی حلال با حضور رییس مركز تحقیقات حلال، مدیرعامل منطقه آزاد قشم و جمعی از كارشناسان مرتبط در این جزیره برگزار شد.
نخستین همایش بین المللی فرآورده های حلال در حوزه های پزشكی، سلامت، علوم و صنایع غذایی آذر 96 به میزبانی دانشگاه علوم پزشكی مشهد برگزار خواهد شد.
8123/6048
خبرنگار: محمد ملا حمزه زاده ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در كانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

سرخط اخبار استان‌ها