Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم دره عنوان کرد:

انجام «یخ آب زمستانه» در 500 هکتار از باغات خرم دره

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم دره گفت: کاهش جمعیت آفات نظیر زنجره مو، کرم سفید ریشه، آبدزدک و ... در اثر یخ زدگی و کاهش اکسیژن خاک، کاهش هزینه های مصرف سموم شیمیایی برای مبارزه با آفات، تولید محصولات سالم در بخش کشاورزی، حفظ و ذخیره سازی رطوبت در فصل سرما و مصرف آن در فصول گرم سال، از جمله مزایای انجام یخ آب زمستانه به شمار می‌رود.

انجام «یخ آب زمستانه» در 500 هکتار از باغات خرم دره

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم دره از انجام «یخ آب زمستانه» در 500 هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، علی رضا اسداللهی با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر این عملیات در سطح حدود 500 هکتار از باغات این شهرستان با استفاده از رواناب های سطحی، آب رودخانه ها و چاهای عمیق انجام می گیرد .

وی با تأکید بر اینکه تولید محصول با کیفیت و کمیت بالا رعایت اصول باغ‌داری را می طلبد، افزود: انجام «یخ آب زمستانه» یکی از روش ها و راهکارهایی به شمار می رود که به منظور مقابله با آفات و بیماری ها از قدیم الایام همزمان با شروع فصل سرما در باغات شهرستان خرم دره انجام
می گیرد
.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم دره با اشاره به اهمیت انجام یخ آب زمستانه توسط کشاورزان در باغات انگور خاطرنشان ساخت: انگور به عنوان یکی از ارزآورترین محصولات باغی با سطح زیر کشت قریب به دو هزار و 700 هکتار جایگاه بالایی در بین محصولات باغی شهرستان خرم دره دارد .

اسداللهی در تبیین اهداف و مزایای یخ آب زمستانه یادآور شد: کاهش جمعیت آفات نظیر زنجره مو، کرم سفید ریشه، آبدزدک و ... در اثر یخ زدگی و کاهش اکسیژن خاک، کاهش هزینه های مصرف سموم شیمیایی برای مبارزه با آفات، تولید محصولات سالم در بخش کشاورزی، حفظ و ذخیره سازی رطوبت در فصل سرما و مصرف آن در فصول گرم سال، از جمله مزایای انجام یخ آب زمستانه به شمار می‌رود.

وی در پایان بهبود ساختمان خاک در اثر انقباض و انبساط آن، کاهش تنش های محیطی و تنش خاکی در فصل گرم سال و در نهایت افزایش عملکرد تولید محصولات باغی در واحد سطح را از دیگر مزایای انجام یخ آب زمستانه برشمرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید