۱ دی ۱۳۹۶، ۹:۲۹
کد خبر: 82771626
T T
۰ نفر
اجراي مرحله دوم شماره گذاري ادوات كشاورزي در چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا- رئيس اداره امور فناوري هاي مكانيزه سازمان جهادكشاورزي چهارمحال و بختياري از آغاز مرحله دوم شماره گذاري ادوات كشاورزي و خودروهاي خودگردان در اين استان خبرداد.

بهزاد نجفي روز جمعه در گفت و گو با ايرنا اظهاركرد: ماشين آلات كشاورزي نظير تراكتور و كمباين نقش محوري در افزايش توليدات بخش كشاورزي دارند و اهميت و ضرورت پلاك گذاري ادوات كشاورزي در راستاي شناسايي و شناسنامه دار كردن آنها براي ساماندهي بهتر و ارائه خدمات مناسب تر و تسريع در امور مربوط به ماشين هاي كشاورزي خواهد شد.
وي با بيان اينكه در حال حاضر تعداد يك هزار و 496 دستگاه تراكتور با عمر كمتر از 13 سال در استان وجود دارد كه از اين تعداد يكهزار و 49 دستگاه شماره گذاري شده و 447 دستگاه باقي مانده در اين دوره تعيين شده شماره گذاري خواهد شد.
رئيس اداره امور فناوري هاي مكانيزه كشاورزي سازمان جهادكشاورزي چهارمحال و بختياري همچنين تعداد تراكتور با عمر بين 13 تا 25 سال موجود در استان را نيز دو هزار و 199 دستگاه ذكر كرد و گفت: اين تعداد ادوات كشاورزي قديمي نيز با انجام فرايند اداري امسال شماره گذاري خواهد شد.
وي ديگر اهداف اجراي اين طرح را ايجاد مكانيسم كنترلي در تردد، قابليت بيمه شدن ، ساماندهي و مالك دار كردن، جلوگيري از سرقت و مديريت و اختصاص سوخت عنوان كرد.
به گزارش ايرنا ، سالانه در چهارمحال و بختياري بيش از يك ميليون و 500 هزار تن محصولات باغي، زراعي، دامي و شيلاتي توليد مي شود و سطح زيركشت استان 270 هزار هكتار با 66 هزار بهره بردار است.
خبرنگار: مرتضي شاهوردي ** انتشار دهنده:محمود رئيسي
6199/2097

سرخط اخبار استان‌ها