۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۹
کد خبر: 82335454
T T
۰ نفر

پنج نمایشگاه بین المللی در تهران گشایش یافت

۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۹
کد خبر: 82335454
پنج نمایشگاه بین المللی در تهران گشایش یافت

تهران- ایرنا- پنج نمایشگاه بین المللی در بخش كشاورزی و صنعتی امروز(سه شنبه) با حضور معاونان و مسئولان وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد كشاورزی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نان با حضور علی قنبری معاون وزیر جهاد كشاورزی و مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران گشایش یافت. در این نمایشگاه آخرین توانمندی های صنعت نان با حضور ١٩٦ شركت داخلی و خارجی از ١٧ كشورجهان به نمایش گذاشته شده است.
در نمایشگاه صنعت نان، 136 شركت داخلی و 60 شركت خارجی از كشورهای آلمان، تركیه، یونان، ایتالیا، فرانسه، كره‌جنوبی، لهستان، سوئد، جمهوری چك، بلژیك، سوئیس، روسیه، لبنان، اسپانیا، هلند و اتریش آخرین فناوری این صنعت را به معرض نمایش گذاشته اند.
در این نمایشگاه 60 شركت ماشین‌آلات پخت نان، 10 شركت تولیدكننده ماشین‌آلات آردسازی، 6 شركت تولیدكننده نان، 9 شركت تولیدكننده آرد، 18 شركت تولیدكننده بهبود دهنده و خمیرمایه، 6 شركت خدمات آزمایشگاهی، پنج شركت تولیدكننده سیلو و حدود 70 شركت فعال در زمینه‌های دیگر صنعت آرد و نان كشور و تولیدكنندگان نان صنعتی، سازندگان ماشین‌آلات تولید نان، تولیدكنندگان نان شیرین و كیك، تولیدكنندگان و عرضه‌كنندگان تجهیزات كافه قنادی، تولیدكنندگان آرد، سازندگان ماشین‌آلات آردسازی، تولیدكنندگان خمیرمایه و بهبود دهنده و سازندگان سیلو حضور دارند.
فرهنگسازی و اصلاح الگوی تولید و مصرف آرد و نان، افزایش سطح فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در صنعت آرد و نان و حمایت از احداث و توسعه واحدهای تولید نان صنعتی در كشور، حركت سازمان‌یافته در بخش خصوصی در زنجیره تولید و تأمین مواد اولیه تولید نان، بسترسازی لازم برای ارایه حداكثری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شركت‌های داخلی در عرصه ماشین‌آلات صنایع مرتبط با صنعت آرد و نان و تعامل و همكاری‌های بیشتر در صنعت آرد و نان كشور از جمله اهداف این نمایشگاه است.
دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان در فضایی به وسعت 14 هزارمترمربع در سالن‌های 35، 38، A 38 و فضای باز تا 19 آذرماه (جمعه) پذیرای علاقمندان است.

** حضور 80 شركت خارجی در نمایشگاه بین المللی كیف، كفش و چرم
امروز همچنین سومین نمایشگاه بین المللی كیف، كفش، چرم و صنایع وابسته با حضور 220 شركت ایرانی و 80 شركت خارجی از كشورهای آلمان، ایتالیا، تركیه و چین در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز بكار كرد.
این شركت ها جدیدترین محصولات و كالاهای خود در زمینه تولید كیف، كفش، زیره، پاشنه، چرم، چرم مصنوعی، محصولات چرمی، چسب، فوم، مواد شبمیایی و ماشین آلات وابسته را به نمایش گذاشته اند.
این نمایشگاه تا 19 آذر در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران از ساعت 9 صبح تا پنج بعدازظهر آماده استقبال از بازدیدكنندگان است.
نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی كیف، كفش، چرم و صنایع وابسته گفت: جا دارد تا درآمد ارزی حاصل از صادرات كیف و كفش و صنایع وابسته به آن از میزان كنونی فراتر رود.
وی سهم صنعت كیف و كفش از اشتغال كشور را حدود 110 هزار تا 120 هزار نفر برآورد كرد.
وزیر صنعت با بیان اینكه هر سال 200 میلیون جفت كفش در كشور تولید می شود، افزود: 120 میلیون جفت كفش توسط واحدهای صنعتی و 80 میلیون هم توسط صنوف تولید می‌شود.

** نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت تولید و تجارت آبزیان و غذاهای دریایی
نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت تولید و تجارت آبزیان و غذاهای دریایی نیز امروز با حضور 43 شركت داخلی و هشت شركت خارجی از كشورهای ایتالیا، تركیه، چین و یونان گشایش یافت.
در این نمایشگاه آخرین دستاوردها در زمینه وسایل و تجهیزات صیادی، تجهیزات پرورش و نگهداری آبزیان، تولید كنندگان وارایه دهندگان غذاهای دریایی، تجهیزات و ادوات تصویه آب، ماشین آلات مخصوص حمل و نقل آبزیان و ماهیان تزئینی و آكواریومی به نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه در فضایی به وسعت 2 هزار و 500 مترمربع در محوطه سالن‌های20، 21، 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شد.

** ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری كشاورزی گیاهی ارگانیك و صنایع وابسته
امروز ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری كشاورزی گیاهی ارگانیك و صنایع وابسته نیز با حضور111 شركت داخلی و 11 شركت خارجی از كشورهای تركیه، سوئیس، سنگاپور و چین آغاز به كار كرد.
در این نمایشگاه، آخرین نوآوری ها در زمینه تولید تجهیزات آبیاری، گلخانه، نهاده ها، استخرهای كشاورزی محصولات گیاهی و ارگانیك در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به معرض نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه در فضایی به وسعت 6 هزار مترمربع در سالن های 13، 14 و 15 تا روز جمعه 19 اذرماه جاری به مدت چهار روز پذیرای علاقمندان خواهد بود.

** شانزدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوشش های صنعتی و مواد كامپوزیت
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوشش های صنعتی و مواد كامپوزیت امروز گشایش یافت و تا 19 آذرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران از ساعت 9 تا 17 پذیرای علاقه مندان است.
در این نمایشگاه 270 شركت داخلی و 150 شركت خارجی از جمله سوئیس، آلمان، اتریش، ایتالیا، اندونزی، تایوان، اكراین، امارات، تركیه، چین، اسپانیا، هند، فرانسه، هلند، سوئد، مالزی، انگلیس، كره جنوبی، آمریكا، هند، روسیه، هلند، لبنان، تایلند، استرالیا، ندرلند و اسلوانی حضور دارند.
هدف از این نمایشگاه، ترغیب ورود كالاهای سرمایه ای، ماشین آلات، ابزار و مواد اولیه به جای محصولات تمام شده از خارج كشور در مسیر توسعه زیرساخت های صنعت و اقتصاد كشور، اعلام شده است.
اقتصام ** ٩١٨٦ ** 2023** خبرنگار: هما همت خواه ** انتشاردهنده: لطیف نكوئی
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد