۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۹:۰۶
کد خبر: 82689621
T T
۰ نفر
برداشت نيشكر از سطح هفت هزارو 916 هكتار در هفت تپه آغاز شد

دزفول - ايرنا - مدير كشاورزي شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه گفت: كار برداشت نيشكر از سطح هفت هزار و 916 هكتار از مزارع نيشكر اين شركت آغاز شد.

حميد كريمي پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه بهره برداري امسال زودتر از ساليان گذشته آغاز مي شود افزود: حدود 150 هزار تن نيشكر نيز از شركت نيشكر 'ميان آب' پس از برداشت به اين شركت منتقل خواهد شد كه پيش بيني مي شود در سال زراعي جاري در مجموع 80 هزار تن شكر در اين شركت توليد شود.
وي ادامه داد: از مجموع هفت هزار و 916 هكتار از مزارع نيشكر، 200 هكتار مزارع بذر هستند و بقيه مزارع قابل بهره برداري هستند كه با توجه به تحقيقات صورت گرفته انتظار مي رود ميانگين 80 تن در هكتار برداشت شود.
وي پيش بيني برداشت نيشكر را در سال زراعي جاري 600 تا 650 هزار تن پيش بيني كرد و گفت: ني بري امسال نيز از 2 روش دستي توسط كارگران ني بر روزمزد و روش ماشيني به وسيله هاروستر انجام مي شود كه حدود 500 هزار تن دستي و حدود 150 هزار تن به صورت ماشيني انجام خواهد شد.
وي ادامه داد:در گياه نيشكر با توجه به اينكه قندسازي پس از قطع آبياري صورت مي گيرد از 25 شهريور آبياري به مزارع نيشكر قطع شده تا قندسازي صورت گيرد و گياه آماده برداشت شود.
مدير كشاورزي شركت نيشكر هفت تپه به كشت سه هزار هكتاري نيشكر در سال زراعي جاري در اين شركت اشاره كرد و گفت: تاكنون حدود يك هزارو 750 هكتار كشت شده و با توجه به اينكه شروع بهره برداري همزمان با روزهاي پاياني كشت است از شركت هاي توسعه نيشكر حدود 35 دستگاه تريلي بصورت اماني تحويل گرفته شده تا خللي در روند كشت و شروع بهره برداري پيش نيايد.
كشت و صنعت هفت تپه ، قديمي ترين كارخانه توليد شكر از نيشكر در كشور است كه نيم قرن از تاسيس آن مي گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسي اواخر سال 1394 از سوي سازمان خصوصي سازي از چرخه دولتي خارج و به بخش خصوصي واگذار شد.
جمعيت كاركنان شاغل در اين شركت بزرگ توليد شكر به صورت رسمي ، پيماني ، قراردادي و پيمانكاري در بخش هاي مختلف پنجهزار و 500 نفر اعلام شده است.
شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه با 24 هزار هكتار وسعت اراضي و كارخانه در 15كيلومتري شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.
7278/ 6037
خبرنگار: رقيه كردي ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي

سرخط اخبار استان‌ها