۱۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۳۵
کد خبر: 82140102
T T
۰ نفر
برق رایگان برای كشاورزان همكار با شركت توزیع برق خراسان شمالی

تهران- ایرنا- وزارت نیرو با صدور بخشنامه ای اعلام كرده است، چنانچه كشاورزان استان خراسان شمالی برق چاه‌های كشاورزی خود را در ساعت های 19 تا 23 در بازه زمانی 15 خرداد تا 15 شهریور ماه سال جاری خاموش كنند، از بخشودگی بهای برق برخوردار خواهند شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، كشاورزان استان خراسان شمالی در صورت همكاری با شركت توزیع برق استان، از برق رایگان و پاداش برخوردار خواهند شد.
محمد صدقی رییس گروه مدیریت مصرف شركت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان این كه با اجرای این طرح، تمام بهای برق مصرفی ماهانه كشاورزان در این بازه زمانی بخشیده خواهد شد، اظهار داشت: علاوه بر این، پاداش‌های ویژه‌ای برای كشاورزان همكار در نظر گرفته شده است كه از سوی وزرات نیرو به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.
وی با اشاره به این كه تمامی این اقدام‌ها در راستای ذخیره انرژی در پیك سالانه انجام می‌شود، توضیح داد: با خاموش كردن برق چاه‌های كشاورزی در ساعات پیك، از حجم بار شبكه به نحو محسوسی كاسته خواهد شد و به این ترتیب دیگر مشتركان برق استان با بحران بی برقی در روزهای گرم سال مواجه نخواهند شد.
این مسوول یادآور شد: با توجه به این كه خراسان شمالی استانی با قابلیت مناسب برای كشاورزی به شمار می‌رود، همكاری كشاورزان در این رابطه می‌تواند حجم عظیمی از بار شبكه را كاهش دهد و به این ترتیب شرایط بهتری را برای برق رسانی به بخش‌های ضروری تر ایجاد كند.
صدقی گفت: كشاورزانی كه مایل به همكاری با شركت توزیع برق استان هستند می‌توانند به منظور عقد تفاهم نامه به ادارات برق شهرستان‌های خود مراجعه كنند.
به گزارش ایرنا، استان خراسان شمالی دارای ظرفیت های قابل توجهی در بخش گیاهان دارویی است و از نظر پوشش گیاهان طبیعی نیز توان خوبی دارد. زراعی كردن گیاهان دارویی در این استان با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی زمینه افزایش حجم تولید این گیاهان را از نظر كمی و كیفی و امكان صادرات آنها فراهم می كند.
استان خراسان شمالی 434 هزار هكتار جنگل، یك میلیون و 400 هزار هكتار مرتع و بیش از دو میلیون هكتار منابع طبیعی دارد كه دارای گونه های مختلف علفی و درختچه ای است كه برخی از آن گونه ها حتی در سطح كشور منحصر به فرد است.
70 گونه شاخص در این استان از جمله بارهنگ، شاه تره، باریجه، زرشك و سایر موارد از گونه های با ارزش هستند كه ارزش اقتصادی بالایی دارند.
گندم، جو، انگور، عدس، پیاز، سیب زمینی، سیب درختی، لوبیا قرمز، هلو، بادام، گردو، و گیلاس از دیگر محصولات كشاورزی استان خراسان شمالی هستند.
اقتصام**1561
۰ نفر